Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav ocin71 » fre 05.09.2008 12:16

Takk, Geir.

Jeg har søkt på "kjøpe iPhone i USA", og fikk 2000+ treff. Det var litt mange syntes jeg. Søkte deretter på "USA" og fikk ingen treff. Derfor spurte jeg også ;)

Edit:
Blandt de 2000+ treffene, begynte jeg å lete etter det jeg lurte på, men fant ingenting i løpet av de 10 første sidene. Derfor gav jeg det opp.

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav Svoldal » fre 05.09.2008 21:36

Hei!

Bestilte min iPhone 3G (8GB, Svart) fra NetCom sin hjemmeside 1. September. Mottok den 4. September, hentet den på Posten 5. September, ringte NetCom kundeservice og fikk åpnet operatørlåsen, samt avsluttet abonnementet på under 5 minutter.

15 minutter etter jeg la på, koblet jeg iPhone-en til datamaskinen, fulgte "Registrerings- prossesen", og da fungerte den med Telenor SIM- kortet mitt. Ingen gjenoppretting nødvendig.

Kjempe fornøyd med levering, kundeservice hos NetCom, og selvfølgelig iPhone-en min :-D
medlem i 194 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav SinWin » man 08.09.2008 10:01

kjøpte min på lørdag, ringte netcom klokken 8 nå på mandag, fikk beskjed om å gjenopprette etter ca et kvarters tid - fungerte utmerket. Nyttig tråd, dette, med mange erfaringer.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » tir 09.09.2008 11:28

Hva koster det å bryte bindingen for italk medium? hatt abbonementet over 1 mnd. begynner å bli lei av dekningen

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 



Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav Ceto » tor 11.09.2008 16:40

Kan man kjøpe iphone og ringe rett etter å si opp abonnementet eller må man vente 1 dag?

edit: ja det gikk ringte nå og fikk beskjed om at den kunne låses opp innen 10 minutt.
medlem i 186 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav kenken » man 06.10.2008 19:51

En kompis kjøpte en iPhone nå, men dama i butikken fikk ikke aktivert den..
Satte inn et annet simkkort og aktiverte den helt fint. Men hva skjer da? Siden ikke abm ble aktivert - trenger han ikke si det opp?

Mao - ble dette en veldig billig iPhone? :)

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav justincase127 » fre 28.11.2008 21:21

jensen skrev:
Den totale summen for iPhone blir da (det billigste alternativet).

Dette er prisene med iTalk Small.

iPhone 3g 8Gb blir 1390,- for iPhone. 399,- For 1 Stk månedsavgift. Bruddgebyr på 2400,- Da vil det koste 4189,- for iphone 3g 8Gb

iPhone 3g 16Gb blir 2290,- for iPhone. 399,- For 1 Stk månedsavgift. Bruddgebyr på 2400,- Da vil det koste 5089,- for iPhone 3g 16Gb


Takk til Fers som hjalp meg med guiden ;)


En liten oppdatering:
Kjøpte iphone 16GB i dag, sjekket NetCom sine nettsider på pris for avbestilling og det ser ut til at de har økt de til 2700.- for brudd gebyr og fortsatt 399,- for en månedsavgift. Tilsammen skulle dette nå (pr. 28.11.08) bli: 3099,-
Dvs. telefonen koster nå 5389,- :-( :-(

Se link til NetCom: https://netcom.no/abonnement/priser/diverse.html

JC
medlem i 184 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav T-mob » tir 16.12.2008 14:57

Jeg har akkurat låst opp min iPhone for å kunne ta i bruk mitt vanlige abbonement med Telenor.
Det gikk helt greit, og etter ca. 15 minutter kunne jeg aktivere telefonen med Telenor-simkortet.
Det eneste som da ikke fungerte var knappen for mobilsvar. Dette ville jeg prøve å få til, og siden det ikke finnes innstillinger på iPhone for dette så ringte jeg teknisk avdeling hos Telenor. Det tok ikke lange tiden før de ringte tilbake derfra og kom med løsningen.
I tilfelle noen av dere sliter med det samme, vil jeg dele dette med dere.

Her er hva som må gjøres:
Hent fram telefontastaturet.
Slå inn følgende tallkombinasjon: *5005*86*+4791509001#
Trykk "ring"-knappen og la telefonen jobbe ferdig.
Nå virker mobilsvar-knappen.

Husk at denne tallkombinasjonen gjelder Telenor.
Har du abb. fra andre operatører gjelder annet mobilsvarnummer. Da bytter du ut de siste 8 tallene i tallkombinasjonen som er mobilsvar-nummeret.

Lykke til!
medlem i 183 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » tir 06.01.2009 9:42

i natt gikk mitt telenorkort aktivt etter nr overflytting fra netcom:D skal ringe og fjerne låsen nå. må jeg gjennoprette iphone eller kan jeg bare synkronisere i itunes og så er den åpen?

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav SinWin » tir 06.01.2009 12:10

Bare synkroniser, det holdt for meg i alle fall.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav Maya79 » tir 06.01.2009 13:58

Nå ser det ut til at jeg får iPhonen min ikveld, men simkortet mitt er enda ikke kommet :S

Kan jeg i mellomtiden bruke mitt Chess-kort?? Synes jeg har lest noe om det et sted, men for mye info for en fersking :p

Om jeg kan gjøre det, hvordan gjør jeg det?? (oi, fin setning)

Sorry om det er skrevet om det ørten ganger allerede... jeg er fersk som sagt :P

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav TheRealChristoffer » tir 06.01.2009 14:15

SinWin skrev:Bare synkroniser, det holdt for meg i alle fall.


Han jeg snakket med hos netcom sa jeg måtte gjennoprette:P dritt:P og så må jeg vente 2 timer da de må gjøre noe for å finne mitt imei:/

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: Guide: Hvordan bruke det abonnementet du vil på iPhone 3G

Innleggav SinWin » tir 06.01.2009 14:18

Jeg fikk beskjed av netcom om å synkronisere, så :p

IMEI-nummeret kan du finne selv på telefonen din: innstillinger->generelt->om, og der står IMEI litt nede på siden.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron