Guide: MMS oppsett for mobiloperatører

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav youdecide » man 21.07.2008 10:50

onlyafrika skrev:
youdecide skrev:"onlyafrica": Fikk du noengang til mms med mtu?
Fikk mitt simkort i dag. Får samme feilmld med dine innstillinger.
Tom


Har fremdeles ikke lyktes med å få Swirly til å funke med MTU. Satte inn et Tele2 simkort, og la inn innstillinger manuelt, og fikk til både å sende og motta. Dermed vet jeg vaffal at både telefonen og Swirly funker. Har henvendt meg til MTU kundeservice med disse opplysningene, og venter for øyeblikket på svar derfra.(Er lov å håpe, makan til ELENDIG kundeservice har jeg aldri opplevd makan til)


Hei!
Ja, jeg skrev også til de. Foreløpig svar:
Hei!

Din telefonterminal må konfigureres for MMS og GPRS for å kunne fungere, for å gjøre dette enklest mulig for deg har vi lagt ut en veiviser på http://www.mtu.no.

For epostbruk over GPRS har vi ingen egen utgående server, men du skal selv kunne benytte detaljene fra din epostleverandør til bruk over GPRS.

Finner du ikke din telefonmodell i vår konfigurasjonsveivider, ligger våre manuelle instillinger med her.


Mens i min henvendelse refererte jeg til skjermbilde og innstillinger i SwirlyMMS. Fikk et rimelig standardisert svar.

Men nå har jeg oppgradert til 2.0. Håper jo SwirlyMMS kommer ut for 2.0 snart og at MTU får ut fingeren. :)

Tom

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav onlyafrika » man 21.07.2008 16:36

Typisk MTU, de har jo ikke svart på ditt spørsmål. Begynner å lure på hva de gjør på om dagene, de tar tydeligvis ikke kundene sine særlig seriøst......................
Får se om noen dager, når jeg kommer hjem fra Nordsjøen, om jeg får tid til å se litt mer på saken. Det er tydelig at det må være noe med innstillingene til MTU, når jeg får det til å virke med Tele2.
medlem i 189 måneder
 

Iphone 1.4 OneCall MMS probs

Innleggav tormodjuice » lør 06.09.2008 23:21

Nå er jeg lut lei av å prøve 100 forskjellige innstillinger jeg har funnet rundt omkring på forumet her som ikke fungere. Er det noen som har noen som funker?

JEg får følgende feilmelding:

Fetch error: failed to connect to proxy server: connect failed

Jeg kjøpte swirlymms, for å håpe at det ble bedre da, men neida.

grrrrrrrrrrrr.

tormod
medlem i 190 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav SajidAmin » tir 09.09.2008 9:43

Hei hei

Jeg har fått meg MTU som operatør, og får ikke til Wap/gprs oppsettet på min 1.gen iphone med 2.01 firmware. Jeg har sett oppsettet i en tidligere post, men problemet er at jeg ikke vet hvor jeg skal skrive det inn. Jeg gjør følgende: Innstillinger-Generelt-Nettverk. Her finner jeg Mobildatanettverk, Dataroaming, VPN og wifi. Tipper det er Mobildatanettverk. Og her inne ser jeg dette: APN, Brukernavn og passord. Altså, ingen plass hvor jeg kan skrive inn proxy. Noen her som kan være så vennlig og hjelpe meg litt?
medlem i 191 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav TheRealChristoffer » tir 09.09.2008 9:45

Iphone har ikke mms så du skal ikke skrive noe inn siden det ikke finens på din iphone;)

MMS e rkun til 1.1.4. om noen ukerkommer mms til 2.0.2 eller 2.1.0

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav SajidAmin » tir 09.09.2008 9:58

Jeg fant det ut. Trengde bare skrive internet.mtu. Brukernavn og passord skulle være blankt. Ellers tusen takk for raskt svar. Jeg vet at datatrafikk er gratis dersom man er i MTU sitt nett. Noen som vet hvor MTU har sitt nett?
medlem i 191 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav TheRealChristoffer » tir 09.09.2008 10:04

Du spør i litt feil tråd:P

Men mtu har network norway og netcom etter de tjeg har lest

Brukerens avatar
medlem i 204 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav the pilgrim » ons 01.10.2008 12:04

Jeg gjorde som jeg fikk beskjed om på SwirlyMMS infoen. Det var superkjapt og enkelt!
Jeg bruker forøvrig Telenor

Her er oppskriften:

Gå inn på automatisk oppsett av MMS på hjemmesiden til operatøren din: https://dms.telenormobil.no/telenor/wizard.form

velg så mobil, jeg valgte SonyEricsson k750i.

velg så oppsett for mms

tast så inn ditt telefonnummer

du vil så få en mms i innboksen din, åpne mms-en og godta innstillingene og du er klar for mms action ;)

Dette funket i hvertfall på miniPhone
medlem i 194 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav SuperJanne » tor 02.10.2008 18:35

gått over til tele2 idag og får sendt MMS, men ikke noe EDGE ikon kommer opp uten att jeg har påsatt EDGE-roaming inni innstillingene. dette står blir høyere kostnader.

så lurer jeg på om dette stemmer eller om det er så enkelt at Tele2 leier Netcoms nett?

må dere andre iPhone tele2 folk ha PÅ roamingen?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav adale » søn 05.10.2008 11:15

Kort spørsmål: Jeg går utifra at Edge må være slått på i BossPrefs for at MMS skal virke?

Og så vidt jeg husker så bruker den wlan automatisk hvis det er tilgjengelig og både edge og wlan er slått på?
medlem i 211 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav NamKeng » søn 05.10.2008 11:30

den kan vel ikke hente mms over wlan?

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav SuperJanne » søn 05.10.2008 14:10

man kan ikke hente over Wlan.
jeg har heller ikke Boss, å MMS funker til og fra.

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav bebe » ons 08.10.2008 11:27

rubbish skrev:Fungerer EDGE da? Så man kan bruke edge uten instillinger? Prøv å deaktiver trådløse og prøv å gå ut mot nettet, youtube eller nettsider feks.

Hvis det ikke fungerer så kan du prøve å skrive inn disse instillingene på edge:
APN : internett.tele2.no
brukernavn : wap
Passord : wap



DET ER VEL GREIT AT MAN SKRIVER RETT NÅR MAN SKAL SKRIVE INN INNSTILLINGER SOM DETTE... Irriterer meg grønn over sånt slurv...

Det skal da altså være:
APN : internet.tele2.no
brukernavn : wap
Passord : wap

men da virket det...

BTW: jeg har aldri måttet skru av WLAN for å få/sende MMS

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav chricla » tor 30.10.2008 16:48

Cantaloupe skrev:Swirlyinnstillingar ved Telio-abonnement?


Har telio. Kjører telenor innstillinger:
MMSC: http://mmsc/
Proxy: 010.010.010.011:8080
APN: mms
Username: std
Password: mms

Hentet de ved å kjøre Request auto settings som guiden forklarer.

Tar imot meldinger fint, selv om jeg gjerne får feilmelding om at 3g/Edge ikke er aktivert først en gang, før den på andre forsøk henter meldinga.
medlem i 185 måneder
 

Re: MMS Oppsett for de forskjellige Operatører

Innleggav brandnew » tor 30.10.2008 18:30

Noen som kan hjelpe meg med feilmeldingen
"Fetch Error: Failed to GET: timeout or error when reading http header (-1)"
medlem i 187 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPhone Guider



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron