iPod Mini

Diskuter eldre iPod-modeller

iPod Mini

Innleggav evergreen » ons 10.09.2008 22:11

For noen år siden begynte min iPod Mini 1.gen. å lage noen nifse lyder når jeg prøvde å skru den på, og fikk deretter et surt "smiley" og nektet å starte. Jeg regnet med at det var harddisken som takket for seg, så den ble bare liggende i skoffen, frem til nå.
Nå har jeg blitt litt sentimental og har lyst til å få den reparert. Er det noen av dere som vet om noen steder hvor man kan få byttet batteri og harddisk?? Og er det noen som vet om det er mulig å erstatte harddisken med en ssd-disk eller flash minne (type, nyere iPods)??

Takk for svar! :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPod Mini

Innleggav emre5 » ons 10.09.2008 22:38

Går ganske fint å åpne den selv, mye hjelp å få (både i form av verktøy og guider) på ifixit.com. Har selv puttet inn CF-kort, funker glimrende, men er ikke spesielt billig : )

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iPod Mini

Innleggav evergreen » ons 10.09.2008 22:47

Er ikke veldig inn i termiologien her, men er et CF_kort en type minnebrikke? Ok, og åpne den selv hadde jo vært det beste, både lærerikt og gøy, spesielt med en dings som det egentlig ikke gjør så mye om blir ødelagt... :) Er det mulig å få kjøpt nytt batteri også?

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPod Mini

Innleggav emre5 » ons 10.09.2008 23:03

Jada, her er batteri med verktøy til å åpne med. Følg guiden på ifixit.com nøye, og vær forsiktig.

CF er forkortelse for Compact Flash, en type minnekort som nå for tiden vanligvis sitter i digitale speilreflekskameraer. En vanlig gjenoppretting av iPod'en etter å ha puttet inn et slikt skal gi en flash-iPod som tåler jogging o.l. mye bedre enn harddiskbasert. Komplett har et stort utvalg av kort, så raskt som mulig er å anbefale, størrelsen kan du velge selv.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: iPod Mini

Innleggav iphoneman » ons 10.09.2008 23:07

dripod.no
medlem i 193 måneder
 

Re: iPod Mini

Innleggav evergreen » tor 11.09.2008 22:27

Nå er både nytt batteri og CF-kort på vei, skal bli spennende å se hvordan resultatet blir! :)

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: iPod Mini

Innleggav evergreen » man 22.09.2008 18:52

Da var iPod minien oppgradert med nytt batteri og 4gb cf-kort. Når jeg koblet minien til macen var det bare å gjenopprette iPoden, og vips så var den originale firmvaren installert på den nye disken/CF-kortet! :) Utrolig enkelt! Mener og huske at batteriet holdt i ca. 2 arbeidsdager med musikspilling, så skal bli spennende å se om det nye batteriet og CF-kortet har hatt noe å si på levetiden...

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 


Returner til Eldre iPod-modeller



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere