iPod Video 30gb vil ikke starte, får opp "sur" iPod

Diskuter eldre iPod-modeller

iPod Video 30gb vil ikke starte, får opp "sur" iPod

Innleggav Kimmeham » søn 18.05.2008 22:30

Jeg skulle kose meg med litt kvalitetsmusikk i dag, og startet iPoden min som vanlig.
Først kom den sedvanlige Apple-logoen opp, men når den gikk vekk skjedde det noe besynderlig; Det kom opp en iPod med et surt fjes inne på skjermen. Til venstre for iPoden var en varseltrekant, og under stod nettadressen "http://apple.com/support/ipod".

Skjermlyset går av og på med ca. tredve sekunders mellomrom, og iPoden blir ikke gjenkjent av MacBooken min når jeg kobler i USB.

Foranledningen til dette var i går, etter at jeg hadde sittet og hørt på iPoden i ca. ti minutter. Skjermen låste seg, og musikken stanset. Dette reagerte jeg imidlertid ikke noe særlig på, siden dette har skjedd et par ganger før, og problemet har løst seg ved at jeg har latt batteriet lade seg helt ut.

Jeg frykter HD-krasj, men håper at dere kan hjelpe meg. Er eneste utvei å oppsøke Eplehuset? Jeg kjøpte riktignok iPoden på Apple Store, er det dem jeg skal henvende meg til?
Om nøyaktig to uker går Apple sin ettårsgaranti ut, men jeg er jo uansett innenfor den.

Er det noen som helst ting jeg kan foreta meg på egenhånd?
medlem i 204 måneder
 

Re: iPod Video 30gb vil ikke starte, får opp "sur" iPod

Innleggav 2rri » søn 18.05.2008 23:15

Du har sikkert prøvd dette, men siden du ikke nevner det må jeg spørre.
Har du holdt 'menu' og knappen midt i hjulet inne samtidig en liten stund?
medlem i 200 måneder
 

Re: iPod Video 30gb vil ikke starte, får opp "sur" iPod

Innleggav Kimmeham » man 19.05.2008 12:40

Ja, har prøvd det, men det skjer ingenting.
Så i en annen tråd at en som hadde samme problemet, ble anbefalt å følge en guide som innebar at man måtte åpne dekselet og se inni, og gjøre noe med harddisken.

Men bryter jeg ikke garantien da? Og det er jo dumt hvis det ikke løser seg, og trappe opp hos verksted med en iPod som jeg må betale like mye som for en ny iPod, fordi garantien er brutt.
medlem i 204 måneder
 

Re: iPod Video 30gb vil ikke starte, får opp "sur" iPod

Innleggav 2rri » man 19.05.2008 18:29

Hvis du åpner iPoden (som den guiden tilsier) bryter du garantien ja..

Og det er forresten samme om du opsøker Eplehuset eller Humac, eller en annen apple-verifisert butikk. Og så lenge du er innenfor garantien betaler du ingenting. Ihvertfall ikke mye ;)
medlem i 200 måneder
 


Returner til Eldre iPod-modeller



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]