Hengt seg opp på oppsarten. Restarter igjen og igjen...

Diskuter eldre iPod-modeller

Hengt seg opp på oppsarten. Restarter igjen og igjen...

Innleggav Tibster » ons 02.04.2008 16:52

Hei, har en ipod video, siste modellen før classic kom tror jeg.. 30 gig hvit hvertfall... nøyaktig 1 år siden jeg kjøpte den...

Drev og hørte på musikk idag og så hengte den seg opp plutselig, når jeg skulle skifte sang, men sangen fortsatte da... Den gjør det nesten aldri. Ingenting funka så jeg bare restarta den, og så gikk den rett i dass... Den vanlige oppstarten der du bare ser Apple logoen forble permanent, og den bare restarta igjen og igjen og igjen osv, helt til den gikk tom for strøm faktisk. Gikk ikke ann å stoppe den, eller skru den av eller restarte den ordentlig eller noenting.

Etter den tømte seg helt for strøm av seg selv, så kobla jeg den til strømmen for å se om det hjalp, men den gjorde bare samme greie, til den ble tom igjen. Prøvde både i veggen og i macen... no go...

Er den kjørt, det som er greian? Da må jeg vel returnere da, og reklamere... Den har jo blitt behandla perfekt til nå... Ingen riper til og med... Men, har fortsatt 2 dager til det er nøaktig er 1 år siden jeg kjøpte den, hva burde jeg gjøre, sende til apple på garanti eller til butikk på raklamasjonsrett..?

takk på forhånd...
medlem i 198 måneder
 

Re: Hengt seg opp på oppsarten. Restarter igjen og igjen...

Innleggav 2rri » ons 02.04.2008 17:17

har du holdt knappen i midten av hjulet inne og menu knappen samtidig i fem sekunder? det pleier å hjelpe når noe kødd skjer med min.
medlem i 200 måneder
 

Re: Hengt seg opp på oppsarten. Restarter igjen og igjen...

Innleggav Tibster » ons 02.04.2008 17:19

klart det... restart... den gjør det jo av seg selv til og med :)
medlem i 198 måneder
 

Re: Hengt seg opp på oppsarten. Restarter igjen og igjen...

Innleggav 2rri » ons 02.04.2008 22:21

Beats me then.. Får håpe noen glupe mennesker kommer innom tråden.

Men hvis du vil levere den (side du har garanti, tror jeg butikk er best. Da får de den FØR garantien går ut, og dette er ikke sikkert hvis du må sende den til Apple)
Lykke til :-)
medlem i 200 måneder
 

Re: Hengt seg opp på oppsarten. Restarter igjen og igjen...

Innleggav fredSa » fre 05.09.2008 16:25

har faktisk hatt samme problem selv.
Jeg tok den med til ipod doktor'n (ipodbatteri.no- tror jeg) han åpna den opp og forklarte at grunnen til at dette skjer er fordi det var drlig kontakt mellom hode og hd. Så han dro ut en kontakt, pussa den og satt den tilbake, og da ble den god som ny:-)

Lykke til

PS: billig var det også, betalte et par hundre kroner for det + nytt batteri :-D
medlem i 208 måneder
 


Returner til Eldre iPod-modeller



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]