Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Diskuter eldre iPod-modeller

Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Isa » lør 12.01.2008 14:39

Har for første gang på sikkert et halvt år prøvd å koble iPoden til iTunes,og fikk beskjed om å "gjennopprette iPod" eller noe sånt. Trykker på gjenopprett knappen og får denne beskjeden: Er du sikker på at du vil gjennopprette fabrikkinnstilliner på iPod eneheten (Isas iPod). All musikk og andre data vil bli slettet og den nyeste versjonen av iPod programvare vil bli installert.

Men det er jo ikke det jeg vil!
Går det an å få høre på en sang, og kanskje laste inn nye sanger uten å slette alt som er på den fra før?
medlem i 203 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Stian Wilson » lør 12.01.2008 14:52

Når du har installert programvaren vil den musikken, bilder og alt du har på iTunes legges in på ny etterpå.. ser ikke problemet ditt hvis ikke du har lagt inn sanger via en annen mac/pc eller formatert mac/pc'n din..

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Isa » man 14.01.2008 18:00

Har vel aldri brukt den med Macen før nei..

Men det sto jo at alt vil bli slettet fra iPoden? Eller misforstod jeg?
medlem i 203 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Stian Wilson » tir 15.01.2008 10:16

Så lenge du har all musikken lik på iTunes som på iPoden skal den gjenopprettes så legger iTunes inn musikken på iPoden igjen..

Er ihvertfall sånn det fungerer hvis ikke jeg misforstod spørmålet ditt ?

Brukerens avatar
medlem i 202 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav fredriku » tir 15.01.2008 10:32

Når du trykker på gjenopprettknappen, slettes ALT innhold på iPoden og den får nyeste programvare.

Dermed er du avhengig av å ta backup av alt først.

Ta et kjapt googlesøk først etter ipod rip f.eks, da det finnes programmer som lar deg hente ut all musikken din for en liten sum.

Når det gjelder å få inn eller slette en musikkfil, kan du markere følgende av boksene i hovedvinduet som kommer opp når du kobler til iTunes: Håndter diskbruk manuelt. Da kan du slette en og en, samt legge til egne spillelister o.l.. :-)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Isa » fre 18.01.2008 19:47

Har ikke samme sanger på iTunes og iPoden nei..

Men kan jeg overføre sanger fra iTunes uten å gjennopprette iPoden først?
medlem i 203 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav chris192 » fre 18.01.2008 19:56

Nei..Ser ikke ut som det.
medlem i 199 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Ingunn » fre 18.01.2008 22:05

Når iPoden din ber om å bli gjenoppretta har det skjedd en feil i hjernen dens som gjør at du må gjør dette for å få brukt iPoden, uansett hva det er du skal. Dessverre.

Back-up er lurt. Men det lærer du nok nå... (Been there, done that)

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav Isa » fre 18.01.2008 22:28

Æsj altså.
Men da får den bare være sånn den er, så får jeg legge inn de nye sangene på iPhonene (når den bare vil funke..)
medlem i 203 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav eivindmolster » fre 13.03.2009 10:56

Hei, jeg har samme problem og får beskjed om at jeg må gjenopprette ipoden for at den skal funke. Det har jeg nå gjort (og alt ble borte men det er ikke så farlig egentlig) men problemet løses ikke. Nå som jeg kobler til ipoden igjen ca 1 uker etter sist gang, får jeg igjen beskjed om at jeg må gjenopprette den....Det gjør jeg , men etter at den har jobbet seg igjennom det så sier den bare på nytt at jeg må gjennopprette ipoden. Det virker som det går litt i ring her. Noen som har opplevd noe lignende?
medlem i 180 måneder
 

Re: Gjenopprette iPod - uten at alt blir slettet?

Innleggav yankie-1 » søn 03.05.2009 2:52

Hallo !!!

Dette med at programmet spør om "gjenopprett ipod" har jeg også problemer med.Jeg har gjenopprettet flere ganger,og da var det bra for en liten stund,før det var samme beskjed igjen.Dette hendte etter at den hadde lagt lenge og var skikkelig tom for strøm.Jeg koblet den til en annen maskin med itunes innstallert og da var det ikke spørsmål om gjenopprett,men da jeg koblet den inn i første maskin igjen,kom beskjeden med en gang.Jeg ble ikke klokere.Er det noen der ute som har noen løsning på dette. :-P
medlem i 185 måneder
 


Returner til Eldre iPod-modeller



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]