Backup av musikk på Ipod

Diskuter eldre iPod-modeller

Backup av musikk på Ipod

Innleggav JakobV » tor 08.11.2007 15:42

Hei!

Jeg har bare et spørsmål angående backup av musikk fra Ipod til eksternharddisk. (jeg spør på vegne av en annen)

Hun har et problem. Musikken hun har på Ipoden har hun ikke lenger i iTunes og hun har nå kjøpt seg ny datamaskin. Det er da ønskelig å synkronisere iPoden med den nye datamaskinen, men hvis hun mister all musikken hun har på iPoden så er det litt uaktuelt. Hun vil derfor ta backup av musikken på iPoden (?), for deretter å legge det inn på iTunes på den nye datamaskinen. Jeg er litt usikker på dette selv, men er det noen som har noen tips? :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Backup av musikk på Ipod

Innleggav thomasjojo » tor 08.11.2007 15:46

siden det er en ipod, søk i google etter music rescue = http://www.kennettnet.co.uk/musicrescue/

den bør virke. den er laget for iPods

jeg testet den for å hente inn musikk fra iPhone, uten at den ville finne iPhonen min.
medlem i 197 måneder
 

Re: Backup av musikk på Ipod

Innleggav SND » tor 08.11.2007 15:59


Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Backup av musikk på Ipod

Innleggav thomasjojo » tor 08.11.2007 16:58

en annen oppdagelse jeg gjorde i går, var at OSX 10.3.9 nekter å lese iPhone samt independence, jeg må ha 10.4 sier den.

Det er jo ikke bare en tåpelig OS krav, men det sier også endel om inkompatibilitetsproblemet til MAC, noe jeg trodde hadde dødd ut for lengst. men det kan jeg ta i en annen tråd et annet sted.
medlem i 197 måneder
 

Re: Backup av musikk på Ipod

Innleggav haakon40 » lør 15.08.2009 23:45

Jeg har funnet ut en ny metode man kan bruke, uten å laste ned noen programmer!
>koble til iPod enhet til datamaskin.
>da vil iTunes automatisk åpnes og IKKE trykk noe der.
>åpne min datamaskin og velg iPod enheten der, her må man vise skulte mapper - tools - folderoptions- view - huk av show hidden files and folders.
>klikk inn på ipod enheten og velg mappen iPod_control
> klikk deretter i mappen Music
> i mappen Music vil man få flere mapper, det er i disse mappene man finner musikken.

lag en ny mappe, lett tilgjengelig som på skrivebordet, hvor man kan kopiere musikken over i. Når all musikken er kopiert over i mappen, kan man gå tilbake til iTunes og velg " slett og synkroniser" når det er ferdig kan man legge musikken inn i iTunes og synkronisere den inn på iPod enheten.!
medlem i 182 måneder
 


Returner til Eldre iPod-modeller



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]