160 GB - hvor mange filer max?

Diskuter iPod classic

160 GB - hvor mange filer max?

Innleggav TR_31 » tor 17.03.2011 16:42

Hei!

Jeg hadde en litt kjip opplevelse. Spurte på Eplehuset om jeg kunne fylle opp Ipoden med et ubegrenset antall filer, så lenge det var innenfor lagringskapasiteten. Så om jeg hadde den laveste bitraten og korte sanger, var det da plass til over 100.000 sanger? JA, ikke noe problem fikk jeg.

Stor var derfor skuffelsen da jeg kom til 65 534 sanger, med bare 60% av lagringen brukt, og pop-up'en kom om at "this device has reached it's maximum of 65 534 files", og ingen flere kunne legges til.

Jeg har en stor samling, og grunnet at jeg vil ha hele meg har jeg convertert den ned i kvalitet.

Finnes det noen vei rundt dette? Min Zune 120 GB har samme problem :(
medlem i 156 måneder
 

Re: 160 GB - hvor mange filer max?

Innleggav Macca » tor 17.03.2011 17:30

Så vidt jeg vet er ikke det mulig. iPodens harddisk er formatert til FAT32, som har en filbegrensning på nettop 65534 filer/mapper i hver enkeltmappe. En løsning kunne vært å formatere harddisken til noe annet (f.eks. NTFS eller HFS+), men da tror jeg du ender opp med kun en ekstern harddisk, da iPodens operativsystem ikke fungerer på NTFS, og jeg er usikker på om det fungerer med HFS+.

HFS+ kan være et alternativ å undersøke nøyere dersom du har Mac (og er heller ikke utelukket — bare litt mer komplisert — dersom du kjører windows). Det du da først må finne ut er om iPod Classics OS støtter HFS+ formattering.

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: 160 GB - hvor mange filer max?

Innleggav TR_31 » ons 23.03.2011 10:27

Mange takk for godt svar. Helt ærlig så skjønte jeg ikke mye av det, men der er grunnen i hvert fall. Så får jeg se om jeg kan finne noen som kan hjelpe meg til å faktisk gjøre dette :)
medlem i 156 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron