iPod nano VS iPod classic

Diskuter iPod classic

iPod nano VS iPod classic

Innleggav AleksJ » fre 09.07.2010 11:39

Hei. Jeg har en iPod nano som jeg av en eller annen grunn ikke er så fornøyd med. Det eneste jeg liker med den er at den er god å ha i lommen når jeg skater ol. Laster nok ned omtrent 100 sanger i måneden som jeg legger inn på ipoden. Så jeg lurte på om kanskje classic var bedre for meg? Eller tror noen av dere at programmer som spotify kommer til å ta over før ipodene? Og den iPod classsicen som selges på applestore l, hvilken generasjon er det?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: iPod nano VS iPod classic

Innleggav arigold » fre 09.07.2010 13:51

Hei,

iPod Classic er trolig en mp3-spiller som er på vei ut og som vil se få - om ingen - oppdateringer i fremtiden, men som fortsatt selges grunnet kunder som har behov for mye lagringsplass. Prismessig ligger den noe under iPod Touch - noe jeg ville anbefale deg i dette tilfelle.

Som du nevner er det en mulighet for at Spotify, Wimp o.l. vil ta mer og mer over for musikkdistribusjon i fremtiden, men det er vanskelig å forutse i hvor stor grad. Eksempelvis er Spotify ekstremt treg til å legge ut nye album i enkelte tilfeller. I andre tilfeller legges de ut samme dato som de blir utgitt.

Selv ville jeg foretrukket (og bruker i dag) en løsning hvor du har mulighet til å bruke streaming, samt verdens beste iPod. Da snakker jeg naturligvis om iPod Touch og iPhone.

Vær obs på at Spotify, Wimp og liknende tjenester krever at du abonnerer (typisk 99 kr /mnd) om du skal bruke tjenestene på telefon/iPod Touch. Størrelsesmessig er ikke en iPod Touch så ille i forhold til en iPod Classic, men den er dog mye større i forhold til en iPod Nano.

Edit: Om du er misfornøyd (du nevner ikke årsak) med din iPod Nano så er det lite trolig at du blir fornøyd med en iPod Classic da de to er veldig like i utforming, sett bort i fra størrelse og lagringsplass. Eneste fordel slik sett er lagringsplass i ditt tilfelle.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: iPod nano VS iPod classic

Innleggav AleksJ » fre 09.07.2010 22:08

Har hørt noe om at Classick kjører en gammel harddisk så hvis jeg hopper rundt med den i lommen eller mister den et par ganger i bakken så er den ødelagt? Hva ligger i det?

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: iPod nano VS iPod classic

Innleggav arigold » lør 10.07.2010 18:06

iPod Classic bruker harddisk i motsetning til Nano, Touch og iPhone som bruker flashbasert minne. iPod Classic bruker et RAM-minne for å "lagre" noen sekunder av musikken som avspilles, slik at man ikke opplever hopp i musikken, selv om harddisken hopper. Kan sammenliknes med buffring av en video.

Så ja, om du er veldig aktiv når du bruker spilleren, eller mister den i bakken, så kan du risikere at den blir ødelagt.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]