Video fra ipod, i bil?

Diskuter iPod classic

Video fra ipod, i bil?

Innleggav albester » man 21.06.2010 19:39

Heisann

Har en Subaru Outback 2.0d Premium 2010 mod.

Den har et McIntosh anlegg, med 7" skjerm, denne har også støtte for ipod, via egen kabel.

Når jeg går inn på ipoden, via anlegget, får jeg opp Musikk, og Video.
Har lagt inn noen videoer på ipoden, og disse blir spilt av med lyd og alt på anlegget i bilen. Eneste problemet er at videoene kommer i sort/hvitt.

Er det noen som vet om man kan fikse dette? Til farger altså?
Eller hva som gjør dette? Hadde vært supert å kunne lagt inn noen filmer, som man kunne sett på stille stunder. Er DVD spiller i anlegget også, men er ikke så kjekt å måtte kjøpe eller brenne dvder hele tiden.

Mvh
AB
medlem i 229 måneder
 

Re: Video fra ipod, i bil?

Innleggav eirijo2 » tir 22.06.2010 0:16

Hei og gratulerer med ny bil.
Har du sjekker at innstillingene står På PAL ? Har du kjøpt orginal kabel til bilen?

Ps... du er klar over at du kan streame musikken Via bluetooth til den bilen, da trenger du altså ingen kabler, fyngerer self bare På musikk..
Har du handlet bil i Stavanger ? Sola?
medlem i 180 måneder
 

Re: Video fra ipod, i bil?

Innleggav albester » tir 22.06.2010 16:57

Hei hei.

Nei handla den på Voss. Kjempebil forresten.

Eg finn ikkje noko instillnger på pal/ntsc hverken på ipoden eller i bilen eg. Kanskje eg ikkje har leita nok. Er orginal kabel ja, subaru kabel altso.
Veit eg kan bruke den via bluetooth, prøvd det på iphonen min, men får ikkje styrt musikken frå rattet då, og då vart det uaktuelt.

Men skal sjekke mer om det er noe Pal instillinger noen plass. Kan det være noe med encodinga av filmane?

*redigert*

Tjohoo,,, fann ut av det. Eg fekk encoda ein film til h.264 pal, og fant instillinger for pal/ntsc på ipoden. Måtte stå på ntsc på ipoden, og då altså pal h264, so vart det godt som gull! No blie det mye serie titting i bilen!
medlem i 229 måneder
 

Re: Video fra ipod, i bil?

Innleggav eirijo2 » tir 22.06.2010 20:05

kjempebra :) Lykke til
medlem i 180 måneder
 

Re: Video fra ipod, i bil?

Innleggav albester » tir 22.06.2010 23:17

er du subaru selger eller ? Kjeeempe bil!
medlem i 229 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere