Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Diskuter iPod classic

Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Innleggav Billhater » man 09.03.2009 18:49

Jeg lurer på om noen vet om det går an å overføre filer fra kameraer og til en iPod. Hvordan gjør man det i så fall? Hadde vært fint å kunne gjøre det når man er på ferie og minnekortet er blitt fullt.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Innleggav Mikaelp » man 09.03.2009 18:51

du kan ikke overføre direkte til ipod fra kamera, du må innom en pc/mac...
medlem i 182 måneder
 

Re: Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Innleggav Billhater » man 09.03.2009 18:59

Hm ...
Der røyk en god grunn til å skaffe seg en ny iPod før jeg reiser på ferie.

Rart at det ikke går. Burde jo være mulig at et kamera dukker opp som en ekstern disk når du kobler den til dockingen til iPoden.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Innleggav Herman1 » man 09.03.2009 19:01

Å overføre filer direkte til iPod fra et kamera tror jeg blir vanskelig, med mindre det finnes en eller annen dings jeg ikke vet om.

Det som imidlertid fungerer, er å laste bildene inn i iPhoto, og sørge for å velge det riktige biblioteket som du vil ha bildene fra (hvis du har flere (eller vil ha flere) -trykk alt-tasten (option/tilvalg) når du klikker på iPhoto-ikonet i Dock).

Når du kobler iPod'en til maskinen i iTunes (eller også i iPhoto -mulig det går an, men jeg har ikke forsøkt selv- ) skal det komme opp en fane der det står Bilder. Velger du denne fanen kan du velge om du vil importere alle bildene i biblioteket, eller bare de du krysser av.

iPhone fungerer på samme måten. Det eneste som er smart å huske på når du gjør slike operasjoner som krever manuell funksjon, er å deaktivere automatisk synkronisering. Det gjør du i Valg. Eller i oversikten til iPod.

Dette var kanskje litt sånn inn med teskje, men jeg kjenner ikke nivået du er på...
Noen som leser her vil kanskje ha glede av å lære dette steg for steg også, selv om de er nye på Mac, får jeg si til meg selv. Skaren øker hver dag som går! :-)

Hilsen

Brukerens avatar
medlem i 203 måneder
 

Re: Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Innleggav Billhater » man 09.03.2009 19:08

Helt i orden! Må nok bare finne meg i at jeg må finne noen andre grunner til å kjøpe iPod.

Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: Mulig å overføre filer fra kamera til iPod?

Innleggav Tarkus » man 09.03.2009 19:54

Sjekk denne dingsen:

http://www.amazon.com/Apple-Camera-Conn ... B00083PGFS

Den lar deg gjøre det du er ute etter, fra kamera, uten en Mac/PC - til en 5.gen iPod.
Mulig den finnes på Apple Store også, men linker til AS går ut på dato, så derfor linker jeg til Amazon.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron