iPod mac format spørsmål

Diskuter iPod classic

iPod mac format spørsmål

Innleggav Joker » man 09.03.2009 18:07

Jeg har fått meg Mac og vil gjøre iPoden min om til mac format. :)
Derfor lurer jeg på noen ting.
Er det bare å gjenopprette den på Macen for å gjøre den til macformat?
Kan jeg forsatt overføre sanger, filmer og andre filer til den fra windows selv om det er macformat?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPod mac format spørsmål

Innleggav SeaLion » tir 10.03.2009 20:11

Hvis du skal bruke en Mac-formatert iPod på Windows, så må du installere to tilleggsprogram på Windowsmaskinen. Det viktigste er MacDrive for at Windows i det hele tatt skal kunne lese og skrive til disken på iPoden, i tillegg trenger du XPlay for å få tilgang til musikkbiblioteket på iPoden.

http://www.mediafour.com/products/macdrive/
http://www.mediafour.com/products/xplay/

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: iPod mac format spørsmål

Innleggav Joker » tir 10.03.2009 21:14

Så du sier at jeg ikke kan bruke iPoden med windows maskin når den er mac format samme som jeg kan bruke den til mac når det er windows format?

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 

Re: iPod mac format spørsmål

Innleggav SeaLion » tir 10.03.2009 21:53

Jepp, det er det jeg sier.

Når iPoder er helt nye, før de er tilkoblet en maskin første gangen, så er de formatert for Windows, for ellers kunne ikke Windowsbrukere få tatt de i bruk uten å først installere tilleggsprogram som MacDrive eller tilsvarende. En iPod som først kobles til en Windowsmaskin beholder sin opprinnelige formattering.

Hvis iPoden i stedet blir tilkoblet en Mac første gangen så reformateres iPoden automatisk til et Mac-diskformat, og deretter er den ulesbar på Windows uten tilleggsprogram. En Mac kan nemlig lese iPodens Windowsformatering, men en Windowsmaskin er altså ikke like multiplattformkompatibel. Dette er grunnen til at Apples iPoder i utgangspunktet er formatert for Windows, for Mac-en klarer jobben med å gjenkjenne og se iPoden uansett.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: iPod mac format spørsmål

Innleggav Joker » tir 10.03.2009 22:14

Ok. Da takker jeg for svar :)

Brukerens avatar
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]