Ipod ødelegges av gammel kabel

Diskuter iPod classic

Ipod ødelegges av gammel kabel

Innleggav baggern » man 09.02.2009 9:02

Hei. Jeg skrev et innlegg nedenfor om strøm og spenning og sånt.

Det viser seg at så lenge jeg bruker den nye usb-kabelen som følger med ipod classic 120 gb, så er det uproblematisk.

Men når jeg lader den opp med en gammel kabel som er koplet til en lader i strømuttak på veggen, så ødelegges ipod'en. Da synker den ikke lenger mot pc, og batteriet ødelegges på den måten at det varer ca en time etter en natts lading.

Noen av dere her som har vært borti lignende? Er det slik at en gammel usb kabel ødelegger den nye ipod classic? Isåfalle er vel dette noe det bør opplyses om?
medlem i 182 måneder
 

Re: Ipod ødelegges av gammel kabel

Innleggav Alexce » man 09.02.2009 10:15

Hva mener du med ødelagt?
Har du skadet batteriet permanent, eller blir batteriet bra igjen når du lader med ny kabel?
Har flere kabler som jeg bruker med min iPhone (både eld-gamle og helt nye) og jeg merker ingen forskjell på batteritiden, men det kan hende batteriene fungerer litt anderledes på iPhone enn på iPod.

Hvis du har permanent skadet batteriet tror jeg jeg skal kassere de gamle kablene fort som fy ;)
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipod ødelegges av gammel kabel

Innleggav baggern » man 09.02.2009 11:36

Hei.

Jeg mener vel egentlig at Ipod'en er skadet permanent. Det skjer nå ingenting når jeg kopler den til pc. Hverken i Itunes eller på diskstasjonsoversikten (den skal jo poppe opp som en ekstern stasjon).

Batteriet er også permanent skadet. Det tappes nå på ca en time.

Jeg er relativt fortvila nå altså.
medlem i 182 måneder
 

Re: Ipod ødelegges av gammel kabel

Innleggav Alexce » man 09.02.2009 15:01

Det.. DET er kjipt!
Hvis dette er en faktisk feil og ikke bare et enkelttilfelle burde Apple informere om dette og legge ved en svær varseltrekant på pakken eller noe sånt, det skal jo ikke være sånn at batteriene og til og med iPoden skal bli ødelagt slik..!

Jeg føler med deg!
medlem i 189 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]