Kulde og Batteri

Diskuter iPod classic

Kulde og Batteri

Innleggav roanmy » man 24.11.2008 14:57

Jeg opplever at batteriet på min iPod 5G tar kvelden veldig raskt i kulden (greit nok, det er ganske kort i utgangspunktet)... Men er det da slik at om jeg kjøper meg en Classic nå så vil batteriet ikke fungere skikkelig når våren/sommeren kommer? :p
medlem i 196 måneder
 

Re: Kulde og Batteri

Innleggav 2rri » man 24.11.2008 21:59

Det sier seg selv at batteriet ikke fungerer bra i pingvin vær, men det skal ikke ha noen direkte effekt hvis du går med den i lomma da den skal fint klare å stjele litt varme fra låret. Så lenge sunt folkevett er tilstede og iPoden blir tatt vare på vil ikke kulden ha en betydning vært å nevne for batteritiden din ;)
medlem i 201 måneder
 

Re: Kulde og Batteri

Innleggav siiimonz » man 24.11.2008 22:02

i utgangspunktet fungerer elektrisk utstyr ganske dårlig om vinteren.. dette kan virke inn på apples gelbatterier, men dette sier jeg ikke helt sikkert..

jeg opplyser om at du uansett, når du kjøper et oppladbart produkt , burde lade det i minimum 16 timer (NB! uten opphold) før du begynner å bruke produktet.

dette gjelder alle produkter med oppladbart batteri, uavhengig av hva produsent sier om det trengs eller ikke.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Kulde og Batteri

Innleggav roanmy » man 24.11.2008 23:37

Jeg er jo med på at batteri påvirkes av kulden, men lurte mer om det var et Classic problem, ettersom jeg ikke merker noen reell forskjell på mobiltelefonen min, eller min brors iPod Nano.
medlem i 196 måneder
 

Re: Kulde og Batteri

Innleggav siiimonz » tor 27.11.2008 13:54

elektronikk begynner ikke å få problemer før det når frysepunktet.. er mulig du rett og slett bare trenger å varme opp din ipod (VELDIG SAKTE) om den har gått kald av en eller annen grunn..

mulig du også bare har fått en ipod me produksjonsfeil...

er mange muligheter til at din ipod ikke vil holde så lenge når det er kaldt, men jeg tenker det er ganske logisk på alt av elektrisk utstyr siden elektronene beveger seg saktere, og bruker generelt sett mer energi på å bevege seg, noe som resulterer i varmetap/energitap/dårlig batterilevetid..

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]