hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Diskuter iPod classic

hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav K.L.M » tir 16.09.2008 23:13

Hvorfor vil man ha iPod egentlig? Kontra foreksempel Creative zen, som tilsynelatende virker fantastisk? Og billigere..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340036
medlem i 193 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav Sebbai » tir 16.09.2008 23:20

jeg bruker ipod fordi der er lett å synke til iTunes :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav Macini » tir 16.09.2008 23:27

Jeg beholder alle spillelister og innstillinger jeg har i iTunes, og jeg har alle avtaler og kontakter med meg på iPoden. (+noen bilder, podcaster og filmer)
Når jeg spiller en sang på iPoden blir det registrert i iTunes at jeg har spillt sangen etter synkronisering. (er litt sær sånn, bruker dette til å lage egne spillelister)
De ser bra ut også! :bitchin:

Brukerens avatar
medlem i 217 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav pølsa » ons 17.09.2008 0:41

Fordi den har eple og alle produkter med eple på er bra, alle uten er drit :-D

Jeg har Touch forresten, og er kjempefornøyd med mulighetene utenom å kun spille av musikk. Den er itunes remote (med gratis tileggsprogram), har mail, kontakter og kalender. Angret etter at jeg hadde kjøpt den fordi den er grisedyr, men den er fiiin da, og har blitt mer og mer fornøyd. Hadde Nano 1g før, og den var konge på størrelse, så den nye er jo like bra skulle jeg tro

Brukerens avatar
medlem i 223 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav siiimonz » lør 06.12.2008 15:34

jeg har ipod classic 120 og iphone 16

er deilig å ha kontakter og telefon-nummer på begge når batteriet på telefonen flater ut og jeg må bruke telefonen på jobben for å ringe en kompis.. vet ikke med alle andre men jeg kan ikke nummeret til alle kompisene mine ihvertfall (bare en eller 2, og dama sitt kan jeg ;) ).. enkelt å synce i itunes er det og, og ipod ser MYE heftigere ut enn zen og alle de derre andre teite spillerene..

enkelt og greit, apple har gjort ipod til en egen standard som de nå må stå for, de ligger langt forran på mange måter og bakom på andre..

håper snart at itunes konverterer videfilene automatisk slik at jeg ikke trenger å gjøre dette selv før jeg legger de inn på ipod/iphone..

jeg tror at apple har gjort stor suksess med sin ipod, og iphone og imac fordi de er eksklusive produkter som faktisk er litt dyrere.. rett og slett fordi det skaper status

edit: btw, zen har ikke kommet lengre enn til 32GB.. Det er som å gå ut ifra videregående og begynne på nytt på ungdomsskolen det. o_O

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav paula_94 » lør 06.12.2008 16:04

kvalitetsfølelse, brukergrensesnitt, design, og generelt følelsen av et produkt som ikke bare er laget i dårlig plast og hivd ut i massene. har prøvd de fleste (har for eksempel hatt zen) og de er ikke i nærheten!

Brukerens avatar
medlem i 195 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav isom » lør 06.12.2008 18:36

pølsa skrev:Fordi den har eple og alle produkter med eple på er bra, alle uten er drit :-D


Dette er den beste forklaring på alle spørsmål av lignende sort - fantastisk! ;)

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav rryd » man 29.12.2008 13:02

Jeg er "nesten" apple hater, bruker windows på alt av pc-er, har windows mobil og har planer om linux server.
Alikevel har jeg Ipod classic 160Gb, årsaken er enkel:
Du finnes ingen andre media avspillere som det er laget så mye tilleggs utstyr til, jeg har feks sony bilstereo i campingbilen som jeg kopler Ipoden til, styrer da Ipoden rett fra spilleren, scroller gjennom artister, album og sanger som jeg gjør på Ipoden. Har også interface til originale Toyota spilleren som sitter i personbilen som da styrer Ipoden som en cd skifter.
Ellers så får en jo tak i all verdens med tilbehør til disse spillerene, eneste STORE minus heter ITUNES, brukers derfor sharepod noe som fungerer glimrende.
For å ikke glemme at det fantes ikke andre spillere med så stor harddisk når jeg kjøpte :-D
medlem i 208 måneder
 

Re: hvorfor vil man ha iPod egentlig?

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 29.12.2008 15:25

Jeg har hatt diverse MP3-spillere fra Creative, iRiver, Sony og andre før jeg, som i utgangspunktet var skeptisk til Apple som sådan, kjøpte en iPod Classic 160 GB pga lagringskapasiteten for snart et år siden. Jeg hadde aldri tatt i en iPod før, men man kan trygt si jeg så lyset da den kom i posten, svart og fin og med navnet mitt inngravert på baksiden. For makan til enkelt navigasjonssystem hadde i alle fall aldri jeg vært borti før. Og i motsetning til mange så syns jeg det er supert med den måten den fungerer sammen med iTunes på, å holde styr på og legge inn 1600 album gikk som en lek.

Etter at iPod kom i hus har alle kjøp av ny musikk gått via iTunes selv om jeg personlig ikke er begeistret for måten Apple har handtert DRM på. Man kan trygt si at iTunes Store har et mye større utvalg enn min lokale platebutikk. 8-)

Jeg tror jeg opp gjennom årene har vært borti de fleste av merkene som finnes på markedet, men navigasjonsvennligheten fra iPod har jeg aldri funnet hverken før eller senere. Jeg bare elsker ting som gjør at jeg slipper lese bruksanvisninger, og det slapp jeg med Classic'en min. Så her har ungene hhv Shuffle og Nano (forrige generasjon) og mor selv har Classic med hele CD-samlinga + iPhone og et par dockingløsninger forskjelige steder i huset som gjør det enkelt å ha hele mussikksamlinga tilgjengelig til enhver tid.

En annen ting er nemlig alt ekstrautstyret som finnes til iPod. Ingen andre MP3-spillere er i nærheten av det utvalget som finnes for iPod hva musikkanlegg/docking angår.

Så da er vel neste sted Mac? :-P

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]