Ipod fra usa

Diskuter iPod classic

Ipod fra usa

Innleggav Davidisak » lør 06.09.2008 16:08

Ved kjøp av Ipod Classic 80 eller 160gb i usa.

Trenger jeg å gjøre noe spessielt for da å bruke den i norge?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav rocambole » lør 06.09.2008 17:02

Nei - jeg har 4 iPoder og 2 er kjøpt i USA - ikke noe problem.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Haakon » lør 06.09.2008 17:23

Men det beste rådet er å kjøpe i Norge, ikke i USA,i allefall harddiskbaserte iPoder.
Alle mine 5 barn har iPoder, og ALLE har fått problemer med sine. Men det har jo Apple tatt på garanti/Forbrukerskjøpslov, og ofte har de fått helt nye. Det værste eksempelet er min ene datter, hun er nå på sin 4. erstatnings-iPod. Gått i stykker 4 ganger og fått ny hver gang. Forbrukerskjøpsloven er bra! Men det synes som om dette gjelder de harsddiskbaserte spillerne, de flashbaserte iPodene er adskillig mer holdbare, de har ikke gått i stykker noen av dem.
medlem i 237 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav rocambole » lør 06.09.2008 21:34

Skjer uhellet etter 1 år er det en fordel å ha kjøpt den i Norge. Jeg hadde problemer med min HD baserte innenfor 1 år og fikk ny selv om den var kjøpt i USA. Kan ikke klage på servicen da. Nå er det jo også stor fare for ødeleggelser når man sleper en HD basert med seg rundt over alt, og man kan jo ikke forvente at den skal vare evig... Har derfor gått over til iTouch ved forflytning - iPod Classic står i stua koblet til stereoen til daglig.

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Davidisak » lør 06.09.2008 22:24

Gjelder det samme for ipod touch?
At det bare er å kjøpe?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Haakon » lør 06.09.2008 22:33

Davidisak skrev:Gjelder det samme for ipod touch?
At det bare er å kjøpe?


Nei, det skjer ting der også, men ikke i like stor grad.
Den norske Forbrukerkjøpsloven gir en fantastisk trygghet. Hvis iPoden streiker innenfor 5 år og den ikke er påviselig ødelagt, mishandlet eller slikt av deg, dekkes skaden ofte av leverandøren. 5 år er lenge, og min erfaring er at elektronikk ofte går i stykker i løpet av den tiden, især iPoder, selv om flash-baserte iPoder (Touch, Nano) er bedre enn harddisk-baserte. Personlig synes jeg nettopp denne rettigheten er verdt merverdien.
Kjøp heller en brukt i Norge; etter en tid går den i stykker, men da får du ny av Apple.... Husk kvittering!
medlem i 237 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Davidisak » lør 06.09.2008 22:56

Tusen takk for dette svaret av deg, hjalp virkelig.

Men får jeg noe garanti i norge ved kjøp i usa?
Hvis så, hvordan fungerer det?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav leosgonewild » søn 07.09.2008 13:26

Sjekk på http://www.apple.no om det står "1-year worldwide-waranty". hvis det gjør det, så kan du bare slenge den til eplehuset hvis den streiker innen et r. gjeder ihvertfall macbooken min.
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Haakon » søn 07.09.2008 13:59

Ja, Apple ettårsgaranti er bra. Da krangler de lite..... Men den gjelder bare ett år, da.
medlem i 237 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Davidisak » man 08.09.2008 21:44

Så da kan jeg bare levere den til min nærmeste Apple butikk, hvis det skjer noe rart innen et år?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav leosgonewild » man 08.09.2008 21:54

ring en applestore i usa og spör.
medlem i 189 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Haakon » man 08.09.2008 23:02

Ja, jeg mener de har internasjonal garanti på ett år.
Men ring heller Applestore i Norge, tlf. 800-33034.
medlem i 237 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Davidisak » tir 09.09.2008 20:50

Hvordan jailbreaker jeg ipod touch? Eller må jeg det?

Brukerens avatar
medlem i 188 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav Haakon » ons 10.09.2008 12:33

Tja, trenger du det da? Det lurer jeg på også. Nå som App-store er kommet, er det kanskje ikke noe poeng lenger, eller?
Hvis jeg reformaterer min Touch og putter inn App-store-funksjonaliteten, vil jeg da beholde min fantasiske norske Tevee?
Noen som vet det?
medlem i 237 måneder
 

Re: Ipod fra usa

Innleggav leosgonewild » ons 10.09.2008 16:27

nei, den blir borte:(
His du jailbreaker, slik at du kan bruke installer eller cydia er programmene veldig ofte gratis.
I App Store koster det (noe er gratis).
Best å ikke jailbreake med mindre du har behov for det. Og hvis du spör, så har du ikke:P
medlem i 189 måneder
 

Neste

Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]