iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Diskuter iPod classic

iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Innleggav zeegratar » tor 24.07.2008 0:06

Har skaffet meg en iPod 80 GB. Bruker for tiden Windows XP.
Problemet er at når jeg kobler den til "ejecter" den seg av seg selv så og si med en gang jeg har koblet den til, og jeg får ikke tid til å legge noe inn på den!
Kan noen hjelpe meg med dette?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Innleggav jervi » tor 24.07.2008 0:10

Er det etter at den har synkronisert seg, eller har du satt opp manuell håndtering av musikk? Eller forsvinner den fra listen i iTunes også når den blir løst ut?
For standard-oppsettet på iPodene er at de løser seg ut automatisk etter synkronisering med iTunes, men da skal også all musikken du har i iTunes bli lagt over på iPoden automatisk først...

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Innleggav zeegratar » tor 24.07.2008 0:20

Takk for svar!
Det skjedde etter den synkroniserte første gangen, og det var musikk på iPoden. Da jeg skulle koble den til etterpå (riktignok på en annen pc) får jeg bare meldingen "ok å koble fra" i iPodens display.
Når den blir løst ut, står den fortsatt på listen i iTunes. Klikker jeg på "musikk" kan jeg ikke overføre musikk til den eller bla gjennom iPodens innhold via iTunes.
Har for sikkerhets skyld også synkronisert spilleren på nytt på den andre pcen (også Win XP), men resultatet ble det samme.
Noen gode forslag?

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Innleggav jervi » tor 24.07.2008 0:24

Jepp, da er det det jeg trodde. iPoden synkroniseres som standard mot én PC (og kun én PC) om gangen. Du kan da ikke overføre musikk fra andre datamaskiner til iPoden.
Løsningen er å markere iPoden i iTunes og krysse av for "Håndter musikk manuelt" eller noe i den duren (har ikke iPoden i nærheten for å sjekke nøyaktig ordlyd). Da går den over til manuell modus hvor du kan dra over musikk fra hvilken maskin du vil. Da må den mates ut manuelt etter bruk. Den vil også slutte å synkroniseres automatisk mot "hovedmaskinen", slik den gjorde tidligere.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Innleggav zeegratar » tor 24.07.2008 0:34

Takker så mye for hjelpen!
Skal jeg gjøre det på den maskinen iPoden er syncet mot, eller spiller ikke det noen rolle?

EDIT: PROBLEMET ER LØST

Nok en gang takk så mye :)
Sist endret av zeegratar den tor 24.07.2008 0:37, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: iPoden løser seg ut når koblet til (Windows XP)

Innleggav jervi » tor 24.07.2008 0:37

Det lagres på selve iPoden, så det spiller egentlig ingen rolle...

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron