ipoden slutter å lade

Diskuter iPod classic

ipoden slutter å lade

Innleggav macsam » tir 22.07.2008 21:25

ipoden slutter å lade når maskinen går i dvalemodus. Går det an å gjøre noe med dette?

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav JazBas » tir 22.07.2008 21:36

Jepp....slutte og la maskinen gå i dvalemodus...eller bruke veggladeren!
medlem i 191 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav macsam » tir 22.07.2008 21:48

Nei kødder du Einstein? Tenkte jo kanskje at det går an å forandre noen instillinger ppå maskinen der man KAN la maskinen gå i dvale og fortsatt lade ipoden...
Men du skal ha for forsøket da :-D

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav JazBas » tir 22.07.2008 22:00

Kraftverk lager vel ikke strøm mens de er avslått de eller.....fins kanskje noen pc'er som har strøm på usb ved dvale.....men noe av poenget med dvalemodus er vel kanskje at det ikke skal brukes noe strøm....

Og er det en laptop eller stasjonær pc......uansett en fordel og vite merke/modell hvis man skal finne ut ting....
medlem i 191 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav aavar » tir 22.07.2008 22:07

Hva er vitsen med å være sarkatisk? Han spør et seriøst spørsmål...

Brukerens avatar
medlem i 200 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav macsam » tir 22.07.2008 23:05

Takk aavar :-)
Til jazbas:
det er ikke PC, det er en MBPro, noe som også går an å se av signaturen min :-)
Når jeg har azureus på f.eks., fortsetter den å være aktiv selv når maskinen går i dvale, så det ser ut som kraftverk lager strøm når de er "avslått" allikevel?!?

Jeg håper fortsatt at noen(med innsikt!!!) kan ha et fornuftig tips til meg. Dert er ikke big deal hvis ikke, men hadde vært kjekt :-)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav JazBas » ons 23.07.2008 0:24

Er jo fint om folk nevner hva slags hardware de har når de spør om noe...så man slipper og lete i profilen til folk....
Jeg er pc mann, og har ikke veldig peiling på mac.....men det er vel tvilsomt om macbook'en din går helt i dvale hvis du prøver og si at azureus fortsetter og laste ned når den er i "dvale".
Hvertfall lader ikke iPhonen min når thinkpad'en min går i dvale eller strømsparemodus!
MEN jeg har programmer her som feks utorrent som kan forhindre at den går i dvalemodus når den står og laster (prevent standby if there are active torrents).

Men jeg har vel ikke innsikt.....så da finner du vel ut av det selv :-P
medlem i 191 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav JazBas » tir 29.07.2008 10:36

http://www.macupdate.com/info.php/id/22211

Her har du et program som forhindrer at den går i dvalemodus.....
medlem i 191 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav odiboy » tir 29.07.2008 11:01

et lite tips, jeg har lest forskjellige steder at man visstnok får bedre batterikapasitet på iPhonen ved å lade den rett fra veggen. Så det mener jeg er det beste. Jeg ladet den fra pc'en tidligere før jeg fikk vite dette, og siden har jeg kun ladet den i veggen, og jeg mener bestemt at batterikapasiteten har blitt bedre..! så da burde det vel være på samme måte med ipod??
medlem i 192 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav macsam » tir 29.07.2008 15:06

takk :-)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav ArneArts » tir 29.07.2008 15:17

Azureus virker vitterlig ikke når maskinen står i dvalemodus. Når maskinen er i dvale er både CPU, harddisk og nettverk skrudd av, og det eneste som bruker strøm er minnet.

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav macsam » tir 29.07.2008 18:22

ArneArts skrev:Azureus virker vitterlig ikke når maskinen står i dvalemodus. Når maskinen er i dvale er både CPU, harddisk og nettverk skrudd av, og det eneste som bruker strøm er minnet.

Vet ikke hva du snakker om, min virker når maskinen er
i dvale modus.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav ArneArts » tir 29.07.2008 18:27

macsam skrev:
ArneArts skrev:Azureus virker vitterlig ikke når maskinen står i dvalemodus. Når maskinen er i dvale er både CPU, harddisk og nettverk skrudd av, og det eneste som bruker strøm er minnet.

Vet ikke hva du snakker om, min virker når maskinen er
i dvale modus.

Da vet du enten ikke hva du snakker om selv, eller så er ikke maskinen i dvalemodus. Så enkelt er det :-P

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav macsam » tir 29.07.2008 22:34

Ditto ;) maskinen går i dvale og nedlastingene blir ferdige, det er alt je trenger å vite!!! Cheers :-)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: ipoden slutter å lade

Innleggav ArneArts » ons 30.07.2008 9:27

Jasså! Så Azureus kjører på en prosessor som ikke har strøm, bruker minne som ikke er aktivt, laster ned via et nettverkskort som er skrudd av og lagrer på en harddisk som ikke spinner? I så fall må jeg begynne å bruke Azureus selv! :-P

Brukerens avatar
medlem i 239 måneder
 

Neste

Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere