Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Diskuter iPod classic

Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Mags » lør 19.04.2008 21:54

Skal ut på ferietur snart og har i utgangspunktet ikke tenkt å dra med meg PB'en. Noen som vet om jeg kan laste bilder over fra min Canon Ixus 860 til iPod Classic (1 år gml), for så å legge dem vider til iPhoto når jeg kommer hjem?
Vet at det har gått an på eldre iPod versjoner, men får ikke helt klart om det går an med nyere iPod? :?:

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Torsteinator » lør 19.04.2008 22:34

er ikke helt sikker på dette men det er ingen "boks " i ipod vinduet i itunes hvor det står aktiver diskbruk?

Brukerens avatar
medlem i 194 måneder
 

Re: Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Svirrus » lør 19.04.2008 23:00

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301052

Er ikke Classic 6. generasjon? Den er hvertfall ikke på listen over støttede iPoder. Vennligst rett meg opp om jeg tar feil
medlem i 191 måneder
 

Re: Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Mags » lør 19.04.2008 23:54

Da tror jeg iPod camera connector er løsningen for meg. Har en 5th ed late 2006 30GB, og kamera skal være støttet ser det ut til.

Men lurer litt når jeg ser på iPod camera connector på Apple Store. Der står det at støttede iPod modeller er kun iPod med fargeskjerm, som jo er en betydelig eldre modell. Tror jeg tar sjansen, men er ikke overbevist om hvordan dette henger sammen.

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Mr.Graham » søn 20.04.2008 0:01

Såvidt jeg vet fungerer ikke Camera Connect med iPod Classic. Gjør du noen søk i forumet finner du ganske mange tråder om dette.

Edit: Ops, ser du har femte generasjon. Det fungerer ypperlig. Brukte selv min iPod Video (80 GB) og Camera Connect som backup da jeg var på tur i fjor. Tar litt tid, og bruker mye batteri (ha alltid fulladet kamera og iPod når du begynner overføringen), men er verdt det som backup for uerstattelige bilder.
medlem i 224 måneder
 

Re: Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Mags » søn 20.04.2008 21:35

Og det går helt greit å laste bildene over i iPhoto når jeg kommer hjem til PB'en :?:

Brukerens avatar
medlem i 236 måneder
 

Re: Bruke iPod som mellomlager for bilder?

Innleggav Mr.Graham » søn 20.04.2008 22:54

Akkurat det vet jeg ikke helt, personlig liker jeg ikke iPhoto og lastet derfor over bildene manuelt. Men derfra er det jo ingen problemer med å laste de inn i iPhoto.
medlem i 224 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]