Ipod til besvær!

Diskuter iPod classic

Ipod til besvær!

Innleggav Neffuin » ons 19.03.2008 16:37

Hei, jeg er ny her. Hatt ipod siden de første mini'ene kom på markedet, digga den! Men så nå classic kom ut nå så var det på tide med en oppdatering, og har omtrent bare hatt trøbbel med den.
Har gått gjennom alle trinna på :
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93716-no
Og nå har den stått på kontroller disk i ca en times tid og den står fortsatt på fase to, tar en evighet :-(
Så problemet er at når jeg kobler til ipoden så hender det at pc'n ikke finner ipoden, også lar jeg den stå litt så kommer den. Men da prøver jeg å legge til musikk på ipoden, også fryser data'n(kobler jeg fra så blir den bra igjen) OG i tillegg når jeg først har fått lagt til ett album eller to, går ut og skal høre på dem så er de ikke på ipoden i det hele tatt. Men når jeg har den koblet til så vises de i itunes.
Håper noen kanskje har noen gode tips å komme med :)
medlem i 193 måneder
 

Re: Ipod til besvær!

Innleggav 2rri » ons 19.03.2008 18:13

Har du prøvd å restore fabrikkinnstillingene for så å oppgradere igjen gjennom iTunes?
Hadde små problemer med min 80g Classic og det ble fikset på den måten. Lykke til! :-)
medlem i 201 måneder
 

Re: Ipod til besvær!

Innleggav Neffuin » ons 19.03.2008 18:22

ja, har gjort det ett par ganger.. Men håpet å unngå det igjen, har fylt den opp ganske bra med filmer og musikk så håpa å finne en løsning som ikke innebar å slette alt på den :(
medlem i 193 måneder
 

Re: Ipod til besvær!

Innleggav 2rri » tor 20.03.2008 14:46

Kanskje det er iTunes som er problemet.. Du kan alltids slette det og re-installere det. Hvis ikke det funker aner jeg ikke hva det kan være :-/
medlem i 201 måneder
 

Re: Ipod til besvær!

Innleggav Otsego » tor 20.03.2008 14:51

Legg iPoden helt inn mot øret. Hører du noen skrapelyder/pipelyder? Alt du skal høre er en disk som spinner rundt, samt litt eventuell skurring. Lager den f. eks konstante klikkelyder, eller prøver å spinne opp flere ganger det det nok en diskfeil.

Du burde nok foreta deg en formatering av iPoden dersom harddisken høres ok ut, men du fortsatt opplever problemer. Merk at dersom du har hele biblioteket ditt i iTunes, og sletter iPoden vil fortsatt alt overføres ved neste synkronisering.

Følg stegene i http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93651-no først, også gjenoppretter du programvaren via iTunes.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 238 måneder
 

Re: Ipod til besvær!

Innleggav Neffuin » tir 01.04.2008 0:12

Ja det er bare "vanlige" hdd lyder som kommer fra den. Var innom på eplehuset her i trondheim forrige uke for å prøve å se om de hadde noe fornuftig å komme med. Hu kobla opp på 2 mac'er og la inn 400 sanger uten trøbbel. Så tror faktisk det er windows som kødder til for meg. Men har nå osx 10.4 og en dvd spiller liggende på skrivebordet, så da kommer mac'en opp å gå igjen! Regner med bedre tider da.. :rolls eyes:
medlem i 193 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]