Filmer på TV?

Diskuter iPod classic

Filmer på TV?

Innleggav spectre » ons 12.03.2008 17:11

Hei,

Vurderer å kjøpe en classic 80 eller 160 gig.

Har skjønnt man kan vise bilder, men kan man vise filmer fra denne på en tv/lcd?
Hva trenger man? Noen som har erfaring om hvor bra kvalitet blir etc?

Takknemmlig for svar. :)

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav spectre » fre 14.03.2008 9:50

Hmm..rart om ingen vet noe om dette.
Her sett man kan kjøpe en kabel som man kan koble til tv. Etter hva jeg har skjønt, kan man da vise bilder.

Men får man vist film i full størrelse?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav cladi » fre 14.03.2008 10:11

Jada, du får overført både bilder og video fra en iPod Classic til TV. Jeg har en remote dock med S-video utgang. Funker fint, men siden jeg kjører med både bilder og video som er optimalisert for iPod, blir jo ikke kvaliteten på tv-bildene verdens beste, da.
medlem i 198 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav spectre » fre 14.03.2008 10:14

Ok, greit om det ikke blir HD kvalitet, men så lenge det fungerer å se "på tur"..

Da er det vel denne jeg skal ha da:
http://www.eplehuset.no/produkt/866_app ... kabel.aspx

Fungerer den både på nano og classic?

Brukerens avatar
medlem i 192 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav tiks » tir 01.04.2008 20:21

Jeg har kjøpt denne til min 80GB men det tror jeg var bomkjøp gitt.
http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=25638354
Det jeg nå lurer på er om det finns custom firmware eller no som gjør at jeg kanskje slipper å kjøpe ny kabel og som gjør at jeg får video ut av jackpluggen.
Forøvrig ser det ut som den du linker til over vil funke greit.
medlem i 197 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav xtazy » tir 24.06.2008 22:19

Video er fysisk fjernet fra jack-pluggen på 6G. Den fins fortsatt på dock-kontakten though. Men der må du ha helt nytt utstyr for å kunne bruke det.

-C-
medlem i 213 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav Knotemann1 » man 21.07.2008 14:43

Video ut funker kun med Apples egen kabel på Classic. Mulig det har kommet kabler fra Griffin, Belkin, Monster og co som fikser det nå. Vet ikke. Har selv en ny Nano med apple componentkabel http://store.apple.com/no/product/MB128 ... co=NTQyMDU. Funker ypperlig å se filmer via TV. Riktignok ikke beste kvalitet, men på en liten hotellTV funker det knallbra. Så flere filmer på reise nå i juni. Du kan selv velge hvilken oppløsning du ønsker å rippe filmene i hvis du bruker gratisprogrammet fra videora.com. Jeg har konvertert divxfilmer til ipodformat med veldig godt resultat selv på en 32tommers skjerm. Filmer på ipod er rett og slett genialt når man er på reise. Spander på deg kabelen. Du vil ikke angre. Sjekk ebay og amazon før du kjøper fra apple sin side. Jeg fant litt billigere via ebay.co.uk. Lykke til.
medlem i 212 måneder
 

Re: Filmer på TV?

Innleggav habjerke » ons 24.09.2008 23:28

Hei!

Skal kjøpe av-kabel nå.

Er det noen forskjell på om jeg kjøper composite eller component? Har utgang til begge på tv'n.

Mvh Håvard
medlem i 186 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]