Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Diskuter iPod classic

Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav laffenxxx » ons 26.12.2007 9:31

Dette firmaet selger ipods:
Apple IPOD CLASSIC 160G SILVER-USA

Noen som kjenner til om dette er USA utgaven uten volumbegrensning ????
medlem i 202 måneder
 

Re: Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav Totoro » ons 26.12.2007 11:42

Ser at det står -USA i beskrivelsen, men jeg tviler sterkt på at det er US edition. EU har sikker laget noen regler som sier at det er forbudt å selge US-edition i Europa.

Jeg kan umulig si det sikkert, men jeg tror det ikke.

Men om du vil være helt sikker, så kan du jo ringe til dem. Jeg har ringt til ps.no før og fått gode svar på spørsmålene mine.

Litt rart at de velger å skrive USA der, muligens for å skille dem fra iPod kloner fra Kina?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav laffenxxx » tor 27.12.2007 22:38

Har fått svar på mailen jeg sendte til http://www.ps.no og de svarer at disse er importert direkte fra USA og ikke skal ha volumbegrensning men var ikke klar over at det skulle være noen forskjell fra modeller levert i EU.

Nå har jeg lest litt på http://www.ilounge.com og der blir problemet også tatt opp med lavt volum på classic og det er litt rart da dette er et forum fra USA . Selvsagt kan de som tar opp dette være fra EU eller kjøpt sitt produkt der men har noen prøvd dette i praksis på samme melodi med samme innstillinger i itunes .............


Ser at dette er tatt opp i en tidligere tråd og at det har vært en kontakt med Apple support ang. dette også hvor det blir henvist til EU.
Søkt litt på Apple sine sider og kan ikke finne ut at dette er nevnt der .
medlem i 202 måneder
 

Re: Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav Nikoraisan » tor 27.12.2007 23:07

Parallellimport er da ikke helt stuerent... I tillegg: iPoder vises som solgt i USA i Apple sine systemer, og sinker all saksbehandling om enheten må inn på service.

Personlig anser jeg alle som driver parallellimport som såpass useriøse at jeg aldri kjøper der. Det er som regel de som frasier seg alt ansvar og heller henviser til produsent om det skal reklameres. Om de ikke var klar over volumforskjellen viser det også en (om enn noe svak form for) inkompetanse jeg ikke tolererer.

Erfaren
Brukerens avatar
medlem i 230 måneder
 

Re: Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav laffenxxx » fre 28.12.2007 14:14

Har nå snakket med Apple support og det er ikke noe problem å kjøpe fra http://www.ps.no med tanke på garanti/reklamasjonsrett.

Derimot hvis produktet blir kjøpt på nettbutikk fra USA er det kjøpslovene der som gjelder.

I samtale med http://www.ps.no kunne de nå bekrefte at de var kjent med lavt lyd nivå . ipodene de selger er kjøpt fra Usa og skal ikke ha Eu standard.

Jeg bestiller en nå med muligheten til å sende den tilbake hvis dette ikke stemmer.
medlem i 202 måneder
 

Re: Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav laffenxxx » fre 04.01.2008 22:52

Mottatt Ipoden i dag og om dette er en utgave med lydbegrensning eller ikke kan jeg ikke si men lydnivået er tilfredsstillende også med original headsett. Bruker selv ett Koss sparkplugg og også ett Sony sett og det er direkte ubehagelig å bruke maks lyd .

Sammenlignet den med en HP Ipaq 6365 pda og samme headsett og lydmessig så må de være like . Er kjempefornøyd :-) :-) :-)
medlem i 202 måneder
 

Re: Ipod classic fra www.ps.no - USA utgave ????

Innleggav abedatt » tir 16.12.2008 23:16

Jeg kan bekrefte at Ipod Classic fra PS Data er USA utgave UTEN lydbegrensning!
Jeg kjøpte min fra PS Data tidligere i år og har direkte sammenlignet disse versjonene!
USA versjonen har modellnummer MB 145LL/A
EU versjonen har modellnummer MB 145ZG/A

Da jeg fikk min USA modell fra PS Data hadde jeg også tilgjengelig EU modellen og fikk testet disse opp mot hverandre. Forskjellen i lydstyrke er enorm.
Til orientering har jeg laget en egen minitest på ett annet kjent forum på Internett.
Søk på "minitest" på dette forumet så finner du den.
medlem i 184 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]