Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Diskuter iPod classic

Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav Blekkis » lør 08.12.2007 15:22

Hei.
Har en Ipod Classic 80GB Photo. Med programvareversjon 1.2.1.
Men når jeg kobler til ipoden i bilen ( bmw med ipod docking) henger den seg.
Jeg har lest litt på nettet, og tror kanskje dette skyldes min programvareversjon, at denne er for gammel.
Noen som vet hvordan jeg oppdaterer denne ?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav G-Mac » lør 08.12.2007 15:26

Ja det vet jeg...

1. koble iPoden til en maskin med nyeste versjon av iTunes installert
2. iPoden kommer da opp til venstre i iTunes vinduet, trykk på den
3. her får valg om du vil oppdatere eller gjennoppbygge iPoden din, velg oppdater
4. iTunes laster så ned siste oppdatering for iPoden og oppdaterer automatisk
5. eject iPoden på vanlig måte når oppdateringen er fullført

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav Blekkis » søn 09.12.2007 12:50

Hei.
Takk for svar. Der står det at "Ipod-enheten har nyeste versjon av programvaren.
Kan det stemme at 1.2.1 er den nyeste ?
Hva annet kan være feil ?

Jeg har i prinsippet 2 litt like problemer. Kobler jeg til ipoden på dockingstasjonen til min Pioneer forsterker (VSX-AX2AS) fungerer ipoden, men jeg får ike koblet den av. Da henger ipoden seg, og jeg må koble den til usb`n på datamaskinen for og få kontakt igjen.

Problem 2: I min nye BMW er det ipod inngang, når jeg kobler til ipoden her, står det "vent med og koble fra." med en rød rund "adgangforbudt" skilt over.

Noen tips hva dette skyldes ?

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav G-Mac » søn 09.12.2007 13:03

Merkelig, får du opp at du har siste programvare når du ber iTunes om å søke etter nyeste programvare?

Du kan eventuelt prøve å gjennoppbygge iPoden, da slettes alle sangene og alt blir resatt. Ofte kan det hjelpe.


Ellers kan du lese litt på Apple side sider om det er noen løsning til dine problemer.

Brukerens avatar
medlem i 234 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav jervi » søn 09.12.2007 13:06

Sjekk her for å finne ut hva som er nyeste versjon til alle de ulike iPodene. Tipper du har en iPod photo (4. generasjons-iPod, ikke en iPod Classic...?)
Når du kobler iPoden fra dockingstasjonen og den henger seg, kan du ikke resette den en gang for å få kontakt? Du resetter den ved å holde inne Menu og knappen i midten i +/- ti sekunder.
Når det gjelder BMWen din, så tipper jeg at det er fordi det er meningen at man skal styre musikken fra musikkanlegget i bilen, og ikke iPoden? Tipper du får opp noen iPod-kontrollmuligheter når du kobler den til. Mulig jeg tar feil her dog...

Edit: Ser ut til at iPoden emulerer en CD-veksler. Så for å sitere BMW:
BMW skrev:Select CD1 to listen to your playlists, CD2 to choose by artist, CD3 by album title, CD4 by music genre, CD5 by Podcast and CD6 displays a selection of songs from your music library. You can even scroll songs and control volume from your steering wheel.

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav Blekkis » man 10.12.2007 21:48

Hei.

Det stemmer "jervi". Det er Gen. 4 jeg har, og ikke classic :-[
Så da er det i følge siden til apple riktig versjon jeg har.

Men jeg har ikke testet med resett av Ipoden, skal teste det i morgen. Men jeg er ganske sikker på at jeg gjør det riktig med betjeningen i bilen. Testet med en USB minne, og det fungerte utmerket. Men så fort jeg kobler til Ipoden skjer det ingen ting.

Men jeg prøver i morgen og resette ipoden etter at den er koblet til.

Uansett takk så langt !

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav jervi » tir 11.12.2007 1:00

Det er uansett noe feil; det skal ikke være nødvendig å foreta en resett etter at du kobler fra iPoden, men hvis det fungerer, så er det i alle fall lettere enn å måtte koble den til en datamaskin for å få den til å fungere igjen.
Men vet ikke om jeg kan bidra med så mye mer, ville sjekket nettsidene til leverandøren til dockingstasjonen, samt testet både bil og dockingstasjon med en annen iPod hvis du kjenner noen du får lånt av. Hadde vært interessant å se om de samme problemene oppstod da...

Brukerens avatar
medlem i 249 måneder
 

Re: Oppdatering av programvareversjon i Ipod

Innleggav Blekkis » tir 11.12.2007 14:36

Takk for svar så langt. Skal prøve en annen Ipod til helgen. Kommer tilbake med mer info da.
Men testet i bilen i dag, og resettet ipoden etter at den er koblet til. Da begynner den og jobbe ( indikerer en runding som "går rundt" øverst i venstre hjørne). Og pluteslig fikk jeg opp noen sanger, men ingen meny (spillelister/genre/album etc) fungerte, og sang tittelene ble bare masse rare bokstaver. Fikk spilt noen sanger før den hang seg igjen. Resatte og det samme skjedde igjen. ( Når den stopper og fungere ser jeg at ikonet øverst i venstre hjørne er blitt borte )

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]