Får ikke fjernet feilstavet sjanger

Diskuter iPod classic

Får ikke fjernet feilstavet sjanger

Innleggav BJS » ons 28.11.2007 20:36

Hei

Jeg oppdaget at jeg hadde sanger som lå under sjangerne Hip Hop, Hip-Hop, Hip hop, og hip hop som jeg ønsket å flytte til samme sjanger.

Så jeg gikk inn på iTunes og merket alle og forandret dem til samme sjanger, på samme måte som jeg med hell har endret artistnavn på andre sanger.

Om jeg nå går inn på min iPod Classic, så finner jeg alle sangene på samtlige forskjellige skrivemåter av sjanger!?! Kan tenke meg at de bare ligger et sted men har fått flere "tags". Kan det stemme, og hvordan fikser jeg det isåfall?

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Får ikke fjernet feilstavet sjanger

Innleggav MILANders » ons 28.11.2007 20:49

Dette skjer vist også på FrontRow... Jeg merker alle låter fra sjangeren Hip-hop som nettopp Hip-hop, men i FrontRow står noen oppført med Hiphop... Utulig irriterende. Har dobbeltsjekket i iTunes og der er alt rett, men i FrontRow skjer det noe...

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Får ikke fjernet feilstavet sjanger

Innleggav emre5 » fre 30.11.2007 1:03

Har en løsning til deg, skal poste den så snart jeg kommer hjem på hovedmaskinen : )

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Får ikke fjernet feilstavet sjanger

Innleggav emre5 » fre 30.11.2007 15:58

Altså, skift alle de forskjellige hip-hop-sangene til noe helt annet, f.eks. "HH" eller "ddd" for den del (i iTunes).

Lukk iTunes.

Så følger du denne oppskriften for å fjerne/redigere sjangrer: http://www.macosxhints.com/article.php?story=2007020311224154&query=genre%2Bitunes

Har du iTunes på norsk går du til Norwegian.lproj i første steget isteden. Etter du har gjort dette, ender du forhåpentligvis opp med én sjanger som heter det du vil.

Til slutt kan du skifte alle hip-hop-sangene tilbake til den ene sjangeren.

Brukerens avatar
medlem i 213 måneder
 

Re: Får ikke fjernet feilstavet sjanger

Innleggav MILANders » lør 01.12.2007 2:13

takker.. skal forsøke dette

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]