Noen med erfaring fra ipod classic?

Diskuter iPod classic

Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav aghazten » lør 10.11.2007 12:30

Jeg jobber på komplett i sandefjord, og jeg får ipod classic noen hundrelapper billigere. Fornuften sier 80 gb, guttungen i meg sier 160. Noe sier meg også at 160 gb er kjempeoverkill. MEN at den jo også kan brukes som lagringsplass. Uff. Jeg vet ikke. Trenger innspill!

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav Haakon » lør 10.11.2007 13:24

Jeg har en på 6 GB og det er plass mer enn nok...
For meg.
medlem i 238 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav aghazten » lør 10.11.2007 13:29

Ja, du har sannelig ett godt poeng der. Jeg tenker det blir en 80 gb og en Apple iPod Radio Remote ved siden av. Takk for posten.

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav Polymorph » lør 10.11.2007 13:34

Kjøp 80Gb, du.
160Gb er vel mest ment for de som f.eks. har musikkbibilotek i lossless kvalitet.

Ikke la deg lure av den forbedrede batteritiden på 160Gb. Du komme rsannsynligvis ikke til å gå tom for strøm anyway.

Bruk heller pengene som er igjen på noe ekstrautstyr som gjør opplevelsen enda bedre =)

Brukerens avatar
medlem i 227 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav aghazten » lør 10.11.2007 13:40

Det har du jammen rett i! Som sagt i forrige post satser jeg på en radio au. Blir bra, og en skin av noe slag, hehe...

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav Skogsguden » tir 20.11.2007 0:52

Jeg ville ikke kjøpe en iPod Classic fra lageret til Komplett.

Den er nemlig cappet, på grunn av EUs krav. Det betyr at lydnivået er plombert, slik at du ikke skal ødelegge ørene dine.

Problemet er at lydnivået blir alt for lavt i de fleste situasjoner. Også når det står på fullt.

Bestill heller en iPod fra USA uten cap. (Jeg har akkurat fått en US Ipod touch... Er VELDIG fornøyd!!)

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav Haakon » tir 20.11.2007 1:00

Hva ble prisen, landet i Norge?
medlem i 238 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav BJS » ons 21.11.2007 1:42

Kjøpte nettopp en amerikansk ipod med 160gb og er veldig fornøyd! Har tenkt å ha den en god stund og har lyst til å ha med meg hele biblioteket på en gang uten å noensinne måtte tenke på at det ikke er plass. Den situasjonen peier å komme etter noen år... :-)
Har et par spørsmål angående ipod jeg også, men jeg tar det opp i en ny tråd.

Brukerens avatar
medlem i 215 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav termserv » ons 21.11.2007 1:50

Angående den "plomberte lydkontrollen", så finnes det program til Mac OS og Windows som fjerner denne sperren :)

Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav pip » ons 21.11.2007 2:00

Det er ikke riktig. De nye ipod'ene kan man ikke fjerne sperren slik man gjorde før med software - beste alternativ før var gopod. Man kan evt justere opp lyden på alle sangene i itunes-bibliotek, men dette er ingen god løsning. Angrer på at jeg ikke bestilte fra USA. Irriterende lavt maks volum.
medlem i 227 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav magnesa » ons 21.11.2007 3:22

Kan du ikke bare skaffe deg skikkelig høretelefoner?

Gjerne de som blokkerer ut lyd uten ifra, da kan man ha lavere volum, og likevel høre mer enn godt nok..

Hjelper jo at man ikke må overdøve all trafikken. Syntes iallefall min Nano hadde latterlig lavt maks nivå, før jeg kjøpte meg nye hodetelefoner, nå går jeg sjelden over halvparten av maksstyrke.

Er en grunn til at de har lagt inn en begrensning, og det er nettopp det at man ser yngre mennesker som har redusert hørsel i forhold til hva som er normalt for deres alder.

Så mitt råd er å kjøpe skikkelig hodetelefoner.
medlem i 212 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav aghazten » ons 21.11.2007 17:15

Har kjøpt 80 gb, storfornøyd, bruker koss portapro, og det funker som venta dødsbra.
Så takk for alle innspill!

Tomaso

Brukerens avatar
medlem i 208 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav Cinematic » søn 25.11.2007 5:09

Vurdere denne, men ble redd da noen av dere nevnte lav lyd på europeisk versjon. Gjelder det alle som selges i Norge? Ønsker en uten volumbegrensning.

En annen ting. Har hørt en del si at menyene til Ipod Classic er trege. Stemmer dette? Er det noe annet jeg bør vite om denne spilleren?

Hvordan kjøper jeg eventuelt denne fra USA på enkleste (og gjerne billigste) måte? Hva skjer i forhold til toll, moms og gebyr?
medlem i 198 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav emre5 » man 26.11.2007 12:19

Vil ikke anbefale denne spilleren ennå, da den for det første har nokså lavt volum som visstnok er hardwarebegrenset. For det andre er den fortsatt, i versjon 1.0.2 ganske buggy, f.eks. har man ikke klart å eliminere en så elementær ting som at klokken ikke vises i 24-timers format på skjermspareren. Den er også ganske treg i Cover Flow og andre funksjoner.

Prisen er derimot ganske gunstig, og spilleren er meget pen.

Når det gjelder bestilling fra USA, tilkommer det jo merverdiavgift og et lite gebyr for Tollstjeleverket, og den kan ikke bestilles fra apple.com (de sender ikke til Norge). Evt. kan man skaffe seg JetCarrier-konto og bestille til den, men det spørs hvor mye man tjener på dette når 80GB-versjonen ikke koster mer enn 2000 blanke levert rett på pulten (om du jobber på kontor :-)).

Brukerens avatar
medlem i 214 måneder
 

Re: Noen med erfaring fra ipod classic?

Innleggav ondeper » man 26.11.2007 12:45

emre5 skrev:Vil ikke anbefale denne spilleren ennå, da den for det første har nokså lavt volum som visstnok er hardwarebegrenset. For det andre er den fortsatt, i versjon 1.0.2 ganske buggy...


Har iPod Classic saman med Sennheiser PX200 og godt fornøyd, angerer ikkje.

1. Det med lyd-capen er ingen problem med øre-klokker som skjermer ute uønsket lyd, og siden den nå er hardware og ikkje software så kommer nok ikkje Apple til å snu. EU har stor makt i Europa.

2. Har ingen problemer med versjon 1.0.2, og siden dette er software så kan iPoden alltids oppgraderes.

Konklusjonen er kjøp ein Classic om du har lyst på, og pris forskjellen frå Noreg og USA er ikkje verdt det når du tar hensyn til moms, toll, frakt og reklamasjonsrett.

Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Neste

Returner til iPod classic



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]