Ipod Nano (3.gen) synkroniseringsproblem

Diskuter iPod nano

Ipod Nano (3.gen) synkroniseringsproblem

Innleggav oysteinmoen » tor 02.01.2014 15:22

Har en gammal iPod Nano tredje generasjon som har en god del musikk som jeg dessverre ikke har andre steder. iPoden fungerer helt optimalt, forutenom at den er helt umulig å synkronisere med iTunes eller med OSX i det hele tatt. Når den kobles til MacBook´en dukker den opp i Disk Utility og iTunes i et brøkdels sekund, før den kobler fra igjen. På iPoden står det "Tilkoblet" i ett eller to sekunder, før det står "Mater ut", og så kobler den fra. Har prøvd å reset´e og starte i Disc Mode, uten at det forandrer noe som helst. Det er akkurat som den står på "Auto-Eject" et eller annet sted..

Finnes det noe triks oppe i ermet for å få iPoden til å dukke opp i Finder, sånn at jeg kan få tak i musikken på etslags vis, eller er det tapt for alltid?


mvh
Øystein Moen
medlem i 195 måneder
 

Re: Ipod Nano (3.gen) synkroniseringsproblem

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 02.01.2014 16:18

Du kan bruke tredjeparts programvare og se om det hjelper. Finnes diverse programmer. Det jeg har prøvd (og som fungerte bra for meg), var iPod Access.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Ipod Nano (3.gen) synkroniseringsproblem

Innleggav oysteinmoen » tor 02.01.2014 17:24

Hm, ja den finner iallefall låtene Pod´en, men så stopper det opp der. iPoden vil bare ikke forbli i tilkoblet tilstand.
medlem i 195 måneder
 

Re: Ipod Nano (3.gen) synkroniseringsproblem

Innleggav Chiang Mai 1963 » tor 02.01.2014 18:00

Prøvd en annen datamaskin?

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Ipod Nano (3.gen) synkroniseringsproblem

Innleggav oysteinmoen » tor 02.01.2014 18:04

yep, den oppfører seg dessverre likt på alle maskiner, så inntrykket er at det er selve enheten det er noe i veien med. men som nevnt, det som er merkelig er at absolutt alt annet ser ut til å fungere ett hundre prosent.
medlem i 195 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]