Ny harddisk, iPoden vil ikke synkroniseres

Diskuter iPod nano

Ny harddisk, iPoden vil ikke synkroniseres

Innleggav Mr_Bilbo » tir 26.02.2013 20:53

Hei,

I helgen havarerte harddisken etter at jeg mistet en bok (!) oppå den, uten backup endte man selvsagt opp med å kjøpe ny disk og installere alt mulig på nytt. Løsninger for backup for fremtiden er nå under utredning, men til problemet (et av mange);

iPoden var jo synkronisert med den gamle HD'en, så når jeg nå ønsker å synce mot den nye lar ikke dette seg gjøre, ialfall ikke sånn uten videre, hva må til og er det i det hele tatt mulig? Jeg forsøkte via Itunes, men fikk der melding om at dersom til gjeldende bibliotek ville podens innhold bli slettet, dette ønsker jeg jo ikke idet det nåværende biblioteket er tomt.... Er det noe vis å gjøre dette manuellt på?
medlem i 192 måneder
 

Re: Ny harddisk, iPoden vil ikke synkroniseres

Innleggav HEFJELLS » tir 26.02.2013 22:52

Det du kan gjøre er at når du har koblet til iPoden til ditt nye iTunes, høyreklikker du på den og velger Overfør Kjøp. Da skal alle sangene du har kjøpt via iTunes legges inn i det nye biblioteket. Sanger lagt inn via cd/dvd eller på annen måte vil ikke overføres. Det skal finnes program som kan legge alt inn, men eg kjenner ikke til noen spesifikke. Når det gjelder backup vil eg anbefale ekstern hdd og/eller http://www.jottacloud.com/nb/
Det skal også være mulig å plukke ut hdden (som tok kvelden) sette den i et kabinett og koble den til Macen og bruke den som ekstren hdd. Dette krever selvsagt at hdden er inntakt og at det er andre ting som er ødelagt/gjør at den ikke virker.
medlem i 163 måneder
 

Re: Ny harddisk, iPoden vil ikke synkroniseres

Innleggav Mr_Bilbo » ons 27.02.2013 1:19

Hei,

Takk for svar...søkte litt rundt tidligere idag men uten hell, men får gjøre noen flere forsøk. Når det gjelder harddisken har jeg allerede prøvd eksternt kabinett, men det var ikke mye å hente der. Skal sjekke med litt med forsikrigen imorgen om de dekker slikt... hvis ikke får jeg destruere den. Først brenne den og så en ukes tid i saltvann burde vel gjøre susen...?
medlem i 192 måneder
 

Re: Ny harddisk, iPoden vil ikke synkroniseres

Innleggav HEFJELLS » fre 01.03.2013 22:00

Du har denne muligheten men den er dyr. Mulig din forsikring kan betale noe/eller alt.
http://www.ibas.no/ontrack-datarecovery/privat/
medlem i 163 måneder
 

Re: Ny harddisk, iPoden vil ikke synkroniseres

Innleggav Mr_Bilbo » lør 02.03.2013 19:17

Snakket med forsikringsselskapet for noen dager siden og de dekker faktisk recovery hos IBAS, men egenandelen er på 2000 kroner, så derfor har jeg bestemt meg for å droppe det og heller se dette som en anledning til å få ryddet opp litt på maskinen....
medlem i 192 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]