Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Diskuter iPod nano

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav FluffyB » tor 19.01.2012 12:53

Jeg fikk også en sølvfarget 8Gb 6th generasjon iPod Nano. Godt bytte det!

Camiri:
Fikk melding om min var kommet med posten i dag, ... med krav om 236 i moms og 120 kroner i gebyr. Totalt 356 kroner. Vedlagte faktura sier "replacement" men verdi på 942,48 NOK.


Her er det gjort noe galt med tolldeklareringen. Når den deklareres ut (papirene du skrev under på) for reparering, skal ikke varen du får tilbake fortolles. Det er mulig du må ta kopiene du fikk beskjed om å ta for egen del med til nærmeste tollkontor (ikke posten) og forklare dette. Strengt tatt skal du da betale først og klage etterpå om det er gjort via posten eller speditør.

Men for guds skyld, klag!
medlem i 148 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav macalao » lør 21.01.2012 10:04

Jeg har bare fått meldingen:

21 december, empty box shipped

Jeg har ikke fått noen box enda, hvor tar jeg kontakt med Apple for å høre hva som skjer.

Brukerens avatar
medlem i 225 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav arneskil » lør 21.01.2012 13:26

Har også fått eit fortollingskrav fra Posten Norge på denne "replacement" Nanoen på kr.354,-

Ringte Apple Support 81500158,og det er det tydeligvis mange andre som har gjort.

Har "videresendt" bekreftelsesmail fra apple.com til

privatfortolling@posten.no

Håper det kan løse problemet
medlem i 176 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Stereo Mac » man 23.01.2012 16:01

Leverte inn en gammel svart en får tilbake en ny i sølv.

God service sa folk.

Når det kommer til fortollings problemer. La du med alle de skjemaene som mom med posen når du sendte den til rep?

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav andiab » man 30.01.2012 14:57

Er dette "ny i eske" eller en renset/overhalt modell?
medlem i 148 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Macaholic » man 30.01.2012 15:07

Helt ny. Ikke I salgseske. Intent tilbehør. Bare spilleren.
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav andiab » tir 31.01.2012 10:37

Høres veldig bra ut. Er det noen som vet hvor lang tid denne prosessen tok fra man rapporterte inn serie nummer til en ny nano lå i postkassa?

Sykler til jobben hverdag, så er litt avhengig av å ha musikk i øret 8-)
medlem i 148 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav casablanca » lør 04.02.2012 23:00

Hører at dere nå får de nyeste Nano spillerne istedenfor en erstatning av samme type. De har vel gått tom for den gamle modellen da ;-)
Min 1. generasjonsmodell fungerer fortsatt helt som den skal, men er den nye modellen verdt å få byttet til (selv om den mangler en del ting i forhold til den gamle iflg. det jeg har lest)?

Og hva med det tolltullet? Har det ordnet seg for dere som fikk krav om å betale? For vi skal vel egentlig ikke betale noe som helst?
medlem i 220 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav anderskk » tir 07.02.2012 13:41

andiab skrev:Høres veldig bra ut. Er det noen som vet hvor lang tid denne prosessen tok fra man rapporterte inn serie nummer til en ny nano lå i postkassa?

Sykler til jobben hverdag, så er litt avhengig av å ha musikk i øret 8-)


Min saksbehandling:
11. desember 2011: Service anmodet
20.desember: Returpose sendt fra Apple
10.januar: Mottok returpose fra Apple
11.januar: UPS plukket opp returpose med iPod
12.januar: Pakken levert til Apple
19.januar: Pakken registert mottatt hos Apple, Problem identifisert og Venter på produktutskifting:

Og der er vi idag. Så dette tar litt tid. Men jeg klager ikke. Nano'en har ikke vært i bruk på noen år, men ser allikevel fram til å få en ny iPod :-)
medlem i 147 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav anderskk » tor 09.02.2012 13:49

"Edit": 9. februar 2012: Utskiftingsprodukt sendt
medlem i 147 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav casablanca » lør 11.02.2012 14:50

Jeg skulle gjerne visst om dere som har fått moms/fortollingskrav har fått ordnet opp i dette, og om dette er noe alle som har fått erstatnings-iPoden har måtte gå gjennom. (slik at i realiteten så blir ikke dette en gratis erstatning allikevel).

Er det så mye styr tror jeg nesten jeg bare beholder den jeg har ;)
medlem i 220 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Stereo Mac » lør 11.02.2012 17:07

Nei, fikk den levert uten noen problemer / fortollings gebyr.

Bare husk å signere å sende med alle arkene som kom med når du får den posen ipoden skal sendes med.

Brukerens avatar
medlem i 154 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Macaholic » lør 11.02.2012 18:16

+1 Stereo Mac
medlem i 182 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Playmoman » man 13.02.2012 22:55

Har mottat returpose fra UPS nå, sammen med masse papirer. Totalt har jeg nå 5 stk ark av typen "Invoice" og 6 stk "Proforma Invoice".

Regner med at jeg beholder en kopi av hver, men hva skal jeg gjøre med resten? Skal alt annet legges inn i pakken, teipes på utsiden, eller litt av hvert?

Hadde vært fint om noen har noen tips, da jeg har bestilt opphenting førstkommende fredag :)
medlem i 185 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav anderskk » fre 17.02.2012 12:59

Hvor lang tid tok det fra erstatningsproduktet var sendt til dere mottok den? Min ble sendt 9. februar, og jeg har fortsatt ikke fått noe. Bare ikke den er forsinket pga. tollbehandling eller noe. Sendte med signerte Proformafakturaer i fleng.

Til Playmoman: UPS-fyren som hentet min Nano visste hvor mange ark som skulle med, så han plukket ut de han trengte(mener det var 3), og skulle fikse påklistringen av de utenpå pakka.

Jeg fikk et 10-sifret sporingsnummer i mailen, men ikke noe info om hvor jeg kunne spore pakken. Posten og TNT finner ikke nummeret i sine systemer. Noen av dere andre som fikk sporet erstatnings-Nanoen?
medlem i 147 måneder
 

ForrigeNeste

Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]