Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Diskuter iPod nano

Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav hiTmanhiT » søn 13.11.2011 13:24

Hei, visst du har en iPod nano 1. generasjon, som er produsert mellom september 2005 og desember 2006, kan du sannsyneligvis få en helt ny av Apple, gratis.

Fordi Apple tilbakekaller de som har vert produsert i det tidsrom, på grunn av en brannrisiko på grunn av en batteridefekt hos batterileverandøren de brukte i det tidsrommet.

Så les instruksjoner på http://www.apple.com/no/support/ipodnano_replacement/

Eg sende nettop inn min forespørsel, og fikk mail om at denne ville bli dekket og at de sender meg returinsturksjoner innen 2 dager.

Knall!
medlem i 148 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Macca » søn 13.11.2011 14:24

Takk for tipset!

Annet enn at man mottar en utilpasset erstatningsenhet, så står det ingen ting om hva slags enhet det dreier seg om (?). Noen som vet konkret hva man får?

Brukerens avatar
medlem i 235 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav hiTmanhiT » søn 13.11.2011 14:34

Vil nesten tippe man bare får ny av samme greia?
De har vel sikkert et heftig restlager å bli kvitt.
medlem i 148 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav n0gga » ons 16.11.2011 18:41

Feil!

Du får en nyeste generasjon iPod Nano.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Felixcool13 » ons 16.11.2011 20:02

Hvor står dette??

Brukerens avatar
medlem i 159 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Traktor » ons 16.11.2011 20:31

Hvorfor skulle de ha et "heftig restlager" av en så gammel modellen? Og med tanke på verdi, ville vel egentlig en helt ny enhet av første generasjon ipod være mer verdt, i hvert fall sentimentalt. Dette er så klart forskjellig fra person til person.

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav Felixcool13 » ons 16.11.2011 20:56

Har to nanoer 1 gen registrert dem, men har ikke fått noe mail. Hva står det i mailen man får??

Brukerens avatar
medlem i 159 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav geircito » ons 16.11.2011 21:23

Bl.a dette:

Vi har mottatt din anmodning om utskifting av IPOD NANO. Din reparasjons-ID er xxxxxxxxxx.
Serial Number: xxxxxxxxxxx
Vår første diagnose angir at produkterstatningen mest sannsynlig dekkes av garantien, en AppleCare Protection Plan eller at annet Apple-program for reparasjon eller utskifting, så det skulle ikke påløpe noen kostnader for deg. Vi vil underrette deg hvis vi har spørsmål eller tvil med hensyn til reparasjonsdekningen.
Innen ti virkedager skal du motta returinstruksjoner for originalproduktet og emballasjen du skal bruke. Ikke bruk noen annen emballasje. Hvis originalproduktet blir skadet under transport på grunn av feil emballasje, vil det ikke være berettiget til service og vil bli returnert til deg ureparert. Ikke inkluder tilleggsutstyr som hodetelefoner eller strømadapter, fordi dette ikke vil bli returnert til deg. Forsendelsestiden til Apple vil være rundt to virkedager. Apple vil sende deg en e-postmelding når produktet ankommer reparasjonssenteret. Hvis du bor langt unna, kan leveringstiden være på opptil ti virkedager.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 226 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav alexo89 » ons 16.11.2011 21:57

Fikk den mailen jeg å. registrerte lørdag. har enda ikke fått retur pose eller noe. noen som har fått?

Jeg fikk beskjed om at embalasjen skulle komme innen 2 virkedager :S har ikke kommet.

og at
Du må returnere originalen til Apple innen ti (10) virkedager for å unngå at denne utskiftingsanmodningen annulleres.



Jeg får jo ikke sendt den inn til den tiden om den ikke kommer innen i morgen?

Hva gjøre jeg? har jo gått mange dager allerede og ikke fått info på retur enda.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav casablanca » fre 18.11.2011 15:02

n0gga skrev:Feil!

Du får en nyeste generasjon iPod Nano.


Jeg vet ikke hvor hen du har det fra, men her står det at du får samme type Nano i erstatning:

The new program offers a free replacement unit to customers whose device carries a serial number that indicates the gadget contains one of the suspect batteries. Apple is promising that a replacement unit, which is another first-generation iPod Nano, will be delivered about six weeks after customers send in an affected device.

Nå forstår jeg ikke helt at Apple har et svært lager av disse, eller om man får tilbake brukte/"refurbished" (demobrukt osv.) iPods som de sjekker eller har åpnet og skiftet batteriene på. Noen som vet?

Forresten, hvor lenge varer innbyttekampanjen?
medlem i 220 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav alexo89 » fre 18.11.2011 15:54

Snakket med apple selv igår. de sier at det er samme modell som kommer til brukerne.

Og at de har en feil på pakke sendingene dems. så retur poser kommer ikke før midten av neste uke.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav casablanca » fre 18.11.2011 21:05

Sa de noe om du får samme farge tilbake og om dette er nye iPods?
Eller er det brukt/reparerte Nano man får?
medlem i 220 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav wellendorf » fre 18.11.2011 23:54

Så mye styr for å få byttet en gammel klump av en ipod? Hadde ikke vært aktuelt for min del merker jeg.
medlem i 163 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav FluffyB » man 28.11.2011 19:52

Anmodet om service 13. november. Ikke fått noen pakke levert. Står fremdeles "anmodet" på websiden, og ingen å kontakte for å spørre om hva som skjer.
medlem i 148 måneder
 

Re: Har du en iPod nano 1. generasjon? Les dette.

Innleggav alexo89 » man 28.11.2011 21:01

Om du faktisk leser tråden og saken på forsiden så finner du ut hvorfor!

Fordi de sliter med å få ut disse pakkene. de er forsinket!
Kilde: Apple support tlf

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Neste

Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere