iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Diskuter iPod nano

iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Innleggav Lille.lumi » ons 17.03.2010 17:51

Hei!

Jeg har en iPod nano, 3 generasjon tror jeg. Den har fungert helt perfekt helt frem til noen uker siden.

Da måtte jeg bruke den til å lagre filer på, som en minnepinne. Så jeg valgte reset eller noe sånt på iPoden, og slettet alt. Brukte den som minnepinne, og slettet alle filer etterpå.

Problemet nå er at den vil ikke vises i iTunes! Jeg kobler den til for å synkronisere, og alt virker normalt først. iTunes åpner seg som før, men thats it. iPoden kommer ikke opp på venstresiden der som den brukte og ingenting skjer. MEN, den vises likevel i finder og på skrivebordet som "No name" (Bruker MacBook forresten)

Har prøvd å reinstallere iTunes, sette iPoden i diskmodus, reboote den ved å holde menu og midtknapp, alt! Har lest masse her på forumet og på apple-support sider, men finner ikke noe mer jeg kan gjøre.

Har lest et tips om å gjenopprette iPoden, men hvordan kan jeg gjøre det når jeg ikke finner den i iTunes?

Har dere noen råd til meg? Savner iPoden min!! :(
medlem i 168 måneder
 

Re: iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Innleggav SeaLion » fre 19.03.2010 8:56

Prøv følgende:
• Åpne Bibliotek -> Preferences
• Slett filen com.apple.iPod.plist
• Restart Mac-en
• Koble til iPoden

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Innleggav Lille.lumi » fre 19.03.2010 10:31

Tusen takk for svar! :-)

Men biblotek hvor?
Jeg fant et "library" i iTunes med valgene back up to disc,organize library,export library,import playlist og export playlist, men ingen preferences..

Jeg fant derimot preferences under fanen "iTunes", men fant ikke den filen nevnte.

Ser jeg etter biblotek på feil sted? :D

Takker igjen for svar.
medlem i 168 måneder
 

Re: iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Innleggav SeaLion » fre 19.03.2010 12:48

Biblioteket jeg tenkte på var det som ligger på toppnivået på Mac-ens harddisk.

Brukerens avatar
medlem i 248 måneder
 

Re: iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Innleggav Lille.lumi » man 22.03.2010 17:37

Fant det!

Og gjorde som instruert, men det virket ikke :(

Takk for hjelp uansett! :)
medlem i 168 måneder
 

Re: iPod vil ikke synkronisere eller vises i iTunes

Innleggav KlodrikMcKr » fre 13.01.2012 22:43

Jeg har akuratt samme problem og skal fikse iPoden for en kompis så iPoden (3gen nano)
har aldri vert synkronisert med Macen min men har 3 andre iPoder som er synkronisert med det biblioteket så er litt redd for å fikle for mye i library.

Er det noen som har noen andre tips, og finnes det noen måte å sette iPod Nano i DFU, reintalasjons modus etc?

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere