Video til Nano uten iTunes

Diskuter iPod nano

Video til Nano uten iTunes

Innleggav orelse4054 » søn 27.04.2008 20:49

Ok jeg har klart å funnet et annet program enn iTunes (som jeg misliker sterkt, ikke spør hvorfor og prøv og overtal meg ;) ) til å synkronisere musikken med Ipod Nano 4GB (3G).

Jeg har brukt "Videora iPod Converter" til å konvertere filmen over i riktig format, men hvordan skal jeg nå få den over til min Ipod? Mediamonkey bruker jeg til musikken men det støtter kun musikk..

Jeg kjører Windows XP.

Takk for svar :)
medlem i 191 måneder
 

Re: Video til Nano uten iTunes

Innleggav devo » søn 27.04.2008 21:32

Uff, jeg får eksem bare av å tenke på å ikke bruke iTunes til overføring. Mangler du spenning i hverdagen eller? Jeg ville umiddelbart søkt etter dette på google, ettersom det garantert (utrolig nok) finnes flere der ute som misliker iTunes. Jeg tror WinAmp har en og annen plugin som muliggjør overføring til iPod (regner med den funker med noe for video og).

Men hvis jeg skal overtale deg til å bruke iTunes igjen må jeg nesten ha en grunn til hvorfor du bytta in the first place.

Jeg vet ihvertfall at jeg ikke elsker iTunes, men at hindringene ved å gjøre det på en annen måte er så mange (tiltaket) at jeg ikke ser poenget i det. Nå sitter jeg på mac og har derfor enda mindre grunn til å bytte. De fleste jeg har vært borti som misliker iTunes gjør det fordi de føler de mister kontroll over musikken sin. De har kost seg med nitten forskjellige sorteringsnivåer under like mange sjangre som det er kommuner i Norge. Tro meg, jeg har vært der selv. I've walked the valley of shadow and death med windows og winamp. Jeg skulle vel fortsatt ønske iTunes hadde litt mer sofistikerte sorteringsmuligheter, men nå er jeg bare bortskjemt og har det egentlig ufattelig godt.

iTunes er et bra program det, du må bare kunne noen små triks for å få ting slik du vil ha det.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 

Re: Video til Nano uten iTunes

Innleggav orelse4054 » søn 27.04.2008 21:42

Takk for svar!

Tingen er at jeg har googlet mange programmer før jeg i det hele tatt fant frem til Mediamonkey som jeg faktisk fant så bra at jeg erstatta music match jukebox :)

Men som sagt denne mangler muligheten for video (fant heller ingen add-ons og slikt)

Det å lære meg iTunes er ikke noe problem, har hjulpet flere personer som har det, grunnen til at jeg ikke liker (jeg som ikke skulle si det :P) er at jeg generellt misliker Apples software som iTunes ved å rapportere hva du gjør, det er mitt privat liv og Apple har ikke noe med dette å gjøre (grovt sagt). Blir slik som Facebook hadde med å lagre hvilke sider du besøkte utenom facebook for å kunne skreddersy reklame til deg (slik som Amazon også har). Nå berører jeg bare den øvre del av dette emnet, men DERFOR vil jeg ikke ha iTunes ;)

http://www.mcelhearn.com/article.php?st ... 1150127268

EDIT: la til link
medlem i 191 måneder
 

Re: Video til Nano uten iTunes

Innleggav iBjorn » søn 27.04.2008 22:50

Det må være ganske dramatiske greier du driver med som kan underbygge en slik paranoia. Kan du ikke bare bruke en skikkelig brannmur til å kontrollere hvilke programmer som skal kunne «ringe hjem», da? Ifølge den artikkelen du lenket til var det jo nok å slå av MiniStore for å «kutte navlestrengen». Har det skjedd en ytterligere negativ utvikling her?

Jeg la merke til at du ikke ville «omvendes» og det skal jeg saktens kunne respektere, så disse spørsmålene er rett og slett fordi jeg er litt nysgjerrig.

btorbo

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 211 måneder
 

Re: Video til Nano uten iTunes

Innleggav devo » søn 27.04.2008 23:21

By the way, jeg misforsto deg litt oresle4054...

"...iTunes (som jeg misliker sterkt, ikke spør hvorfor og prøv og overtal meg ;) )"

Det er nok jeg som er forvirra på grunn av manglende og/å ferdigheter. Jeg forsto det som at du mislikte iTunes, uten å vite helt hvorfor, og at du ville bli overtalt til å ikke mislike det :P

Men jeg bruker iTunes helt uten frykt. Om programmet mod formodning skulle ringe hjem i slik stor stil ville det ikke bekymret meg i det hele tatt. Det eneste de får vite er jo statistikken i iTunes, og sålenge de ikke bruker den mot meg. Jeg er jo den eneste de egentlig har nytte av å bruke statistikken om meg på. Akkurat hvor det skulle skje (ettersom jeg ikke handler på iTunes Store), er jeg litt usikker på, men hvis, for eksempel, statistikken ble brukt på iTunes Store til å foreslå artister "I might like" så gjerne for meg.

Og ja, for at jeg skal unngå at dette blir en vasetråd, her er første treff på google-søket copy video nano without itunes. Ser ut som det kan fungere ihvertfall.

Brukerens avatar
medlem i 209 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron