Skadet iPod

Diskuter iPod nano

Skadet iPod

Innleggav daghelge » tor 03.04.2008 22:13

Hei, jeg kjøpte meg en rød 2genrasjons ipod nano i høst. Men for noen dager siden så jeg at skjermen hadde et merkeligt mønster. Det er en bulk på siden av skjermen og er etter min mening ødelagt.
Selve avspilling funker, alle knappene, bare ikke skjermen.
Se på den som en stor, dyr ipod shuffle med 4 gb minne.

Men det jeg lurer på er; Jeg har lest litt rundt på apple sine sider men jeg er ikke sikker på hvor mye det koster og evt. reparere den.
Et sted stod det at den ipoden kan i løpet av et år leveres inn for maskinservice. Men jeg er ikke sikker, så derfor lurte jeg på om dere kan komme med noen erfaringer :-)

På forhånd takk :-))

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav André T. » tor 03.04.2008 22:14

Du har krav på 1 års reperasjon hos apple, hvis du har kvitteringen skal det gå greit ;)
medlem i 193 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav daghelge » fre 04.04.2008 13:55

Ok, tusentakk :-)

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav trydl » fre 04.04.2008 14:13

En bulk i iPoden ved siden av skjermen? Den var garantert ikke der da du kjøpte den. Så det vil forbause meg veldig om du får dette reparert på garantien. Dette må være en skade forårsaket av bruker, og slikt dekkes ikke av garanti.
Men du kan jo være heldig.
medlem i 249 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav kajac2 » fre 04.04.2008 14:20

jeg fikk en ripe i skjermen på macen, og så røk harddisken, så jeg tror ikke jeg får fikset det på garantien </sarkasme, etc.>

Så lenge apple ikke kan bevise at det er bulken som har forårsaket feilen, blir det påstand mot påstand. Men hvor stor er bulken? Hvis det bare er en liten bulk, skal det ikke ha noe å si.
medlem i 198 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav Wackhy » fre 04.04.2008 14:23

En ripe i skjermen og skade på harddisk er to vidt forskjellige ting.
En bulk ved siden av skjermen og en ødelagt skjerm er ikke like forskjellig.

Men det er vel irrellevant, for den bulken ved siden av skjermen kunne jo overhodet aldri i verden hatt noe å gjøre med at skjermen ikke funker?

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav trydl » fre 04.04.2008 14:26

Jo, det kan det vel? Det er veldig trangt i en iPod, og en slik bulk kan sikkert føre til en dårllig kontakt et eller annet sted.
En annen ting er at bulken viser at iPoden har vært utsatt for hardhendt behandling, noe som også kan føre til andre (usynlige) skader.
Men for all del - ta iPoden med til butikken og hør hva de sier.
medlem i 249 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav Wackhy » fre 04.04.2008 14:29

trydl: ironi...

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 222 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav daghelge » fre 04.04.2008 17:29

Bulken på siden legger trykk på skjermen og prøver jeg og presse den tilbake blir skjermen bedre og jeg får fram litt av bilde, men slipper jeg blir bildet det samme skurrete.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Skadet iPod

Innleggav kajac2 » fre 04.04.2008 17:36

Det hadde vært en fordel å fortelle i sted :P
Da er det nok helt sikkert ikke mulig å få det på garantien :(
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]