Ipod starter ikke, må resettes

Diskuter iPod nano

Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav roko90 » man 07.01.2008 1:21

Jeg var så heldig at jeg fikk en ipod nano 3g til jul. alt fungerte utmerket helt til jeg la den fra meg. når jeg skulle bruke den igjen funket den ikke. leste om dette problemet på itunes support siden, der det står at den må resettes. dette gjorde jeg og den fungerte fint. desverre skjer dette nå hver gang jeg skal bruke den og den har ligget en stund. og nå må får jeg ikke resatt den uten å koble til pc. da komemr det at itunes kjenner ikke ipod igjen for øyeblikket. etter å resette den en 3 fire ganger funker den. helt til jeg skal slå den av eller den går tom for strøm. er det noen som har opplevd det samme? Trenger jeg service på den? ipoden ble kjøpt i USA, gjelder garantien derfra i norge også? Noen som har noen tips eller tricks? veldig irriterende å måtte ha pcn der hver gang jeg skal bruke ipoden, da blir jo poenget borte.... takker på forhånd for alle svar, og beklager hvis det er noen skrivefeil i dette innlegget..
medlem i 213 måneder
 

Re: Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav alexo89 » man 07.01.2008 1:41

2 tips...

1. Ring Apple support for nore
2. Kast PC og kjøp mac....

(vet, så kommer dere til å si at den var skarp,,, litt morro) God natt... :p

Brukerens avatar
medlem i 210 måneder
 

Re: Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav jervi » man 07.01.2008 2:11

Garantien gjelder også i Norge ja, men du får ikke glede av norsk forbrukerkjøpslov. Ergo har du ett års verdensomspennende garanti, og det høres ut som om iPoden din faller inn under denne. Snakk med Apple (tlf. 815 00 158), eller lever den inn til en autorisert forhandler (f.eks. Eplehuset eller Humac).
Men før du gjør det så er det et par ting du kan sjekke. Først og fremst at du har den aller nyeste versjonen av iTunes. Du bør også utføre en gjennoppretting av iPoden din. Bare å markere iPoden i iTunes (hvis du får den opp der), og trykke "Gjenopprett". Dette sletter alle data på iPoden, men de kan du jo bare overføre på nytt dersom det fungerer.
Går ikke dette, så får du nok en ny på garantien.

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav iTouch » man 07.01.2008 2:26

Prøv følgende:

1: Lad opp iPod i vegg så du -VET-AT-DEN- har ladet opp batteriet.
2: Sett iPod i DISK mode ved å holde inne MENU+SELECT knappene sammen til iPod restarter og du bare ser Apple Logo, da endrer du kombinasjon til SELECT+PLAY/PAUSE Knapp og venter til du er i DISK mode. Noen ganger må du prøve dette flere ganger hvis den er litt vrang, du skal forhåpentligvis tilslutt komme inn i DISK MODE.
3: Formater så iPod uavhenging iTunes. i Windows kan du høyreklikke under Min Datamaskin og kjøre formater. På Mac kan du bruke Diskverktøy.
4: Åpne iTunes, du vil få en beskjed om at en iPod i gjenopprettningsmodus er tilkoblet, velg gjenopprett og du skal forhåpentligvis gli rett igjennom denne gangen. Hvis så, gjenopprett èn gang til. For alt alt skal gå fra start til slutt på en ordentlig måte:)

Dette har funkert på de 10 iPod Nano jeg har gjort dette på.

Brukerens avatar
medlem i 201 måneder
 

Re: Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav jervi » man 07.01.2008 2:32

iTouch skrev:3: Formater så iPod uavhenging iTunes. i Windows kan du høyreklikke under Min Datamaskin og kjøre formater. På Mac kan du bruke Diskverktøy.

Pass isåfall på at du formaterer med FAT32 og ikke NTFS hvis du formaterer i Windows. På en Mac må du bruke HFS+ (journalført).
iTouch skrev:Dette har funkert på de 10 iPod Nano jeg har gjort dette på.

Er det virkelig så stor feilprosent? Det skal da virkelig ikke være nødvendig å gjøre dette så ofte? Har du hatt en slik feil på 10 spillere som ikke en gang er harddiskbaserte? Skal jo ganske me til før en iPod Nano tar kvelden, mener jeg...

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 

Re: Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav Loopiie » tir 05.02.2008 22:27

Tenkte på det her med å formatere: "3: Formater så iPod uavhenging iTunes. i Windows kan du høyreklikke under Min Datamaskin og kjøre formater. På Mac kan du bruke Diskverktøy."
og så sier jervi "Pass isåfall på at du formaterer med FAT32 og ikke NTFS hvis du formaterer i Windows. På en Mac må du bruke HFS+ (journalført)."
Hva om det ikke er noe alternativ å velge NTFS når man har Windows?
medlem i 194 måneder
 

Re: Ipod starter ikke, må resettes

Innleggav jervi » ons 06.02.2008 22:44

Tror egentlig det går helt fint. iPoden klarer ikke å lese NTFS, men tror iTunes klarer å skjønne at det er en iPod du kobler til likevel. Så formater og kryss fingrene, så får du håpe den dukker opp i iTunes etterpå, slik at du får kjørt en gjenoppbygning :)

Brukerens avatar
medlem i 250 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron