Musikk borte fra biblio - men fremd. på Ipoden!

Diskuter iPod nano

Musikk borte fra biblio - men fremd. på Ipoden!

Innleggav Rockefoten » lør 01.12.2007 13:37

Hei dere, min kjæres Ipod Nano bestemte seg plutselig for ikke lenger å gjenkjenne
noe av musikken som er lagret på den. Nå viser den ingen musikk, men gjennom explorer ser jeg at filene er der. ITunes viser at 2,93 GB av ca. 8 GB er brukt - men da på "annet" og ikke på "musikk"

Vi mistenker dette kan skyldes at Ipoden plutselig har fått et nytt "navn", der de to siste bokstavene i enhetsnavnet plutselig er forsvunnet.

Så om noen vet hvordan vi manuelt kan endre enhetsnavnet tilbake til det gamle, eller få Ipoden til å innse at det ligger masse musikk på den, så blir jeg svært takknemlig!
medlem i 196 måneder
 

Re: Musikk borte fra biblio - men fremd. på Ipoden!

Innleggav mreitan » lør 01.12.2007 13:42

Da er det nok mappe-systemet på ipoden det er noe kødd med. Ettersom det er en stund siden iPoden min gikk til skogs, så husker jeg ikke helt hvordan ting ligger på iPodens harddisk, men jeg vil anbefale deg å formatere iPoden på nytt, og laste inn musikken på nytt fra iTunes, på den måten fjerner du alle unødige filer som ligger på iPoden og tar opp plass, uten at de kan brukes til noe nyttig.

Brukerens avatar
medlem i 218 måneder
 

Re: Musikk borte fra biblio - men fremd. på Ipoden!

Innleggav Rockefoten » lør 01.12.2007 14:03

Takk for svar!

Endte opp med å formatere ja, men litt kjipt om dette blir et tilbakevendende problem,
og vi må formatere annenhver uke. Det må da finnes en funksjon for å "gjennopprette" biblioteket fra Nanoens disk?
medlem i 196 måneder
 

Re: Musikk borte fra biblio - men fremd. på Ipoden!

Innleggav Andypan » ons 04.02.2009 11:09

En enkel løsning som garantert funker iallefall:

1: Installer Mediamonkey hvis du ikke allerede har det (seriøst den beste mediaorganiseren).

2: Koble i iPoden din.

3: Finn iPod i mediamonkeys browser, høyreklikk og trykk gjennopprett enhetens database (el. rebuild devices database el.l.)

Ordner opp på et blunk :)
medlem i 182 måneder
 

Re: Musikk borte fra biblio - men fremd. på Ipoden!

Innleggav Chiang Mai 1963 » ons 04.02.2009 14:02

Rockefoten skrev:Endte opp med å formatere ja, men litt kjipt om dette blir et tilbakevendende problem,
og vi må formatere annenhver uke. Det må da finnes en funksjon for å "gjennopprette" biblioteket fra Nanoens disk?

Pr dags dato tror jeg ikke det finnes noe slikt program. Selv opplevde jeg det samme med min iPod Classic en gang. Du kan jo prøve å forestille deg frustrasjonen over å måtte gjenopprette og legge inn nesten 70 giga musikk på nytt. Ikke ville iTunes gjenopprette uten videre heller, fikk bare feilmelding hele tida. Fikk hjelp av en kompis, og hva han gjorde for å få gjenopprettet vet jeg til dags dato ikke. :-!

Brukerens avatar
medlem i 187 måneder
 


Returner til iPod nano



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]