Låst iPod Touch

Diskuter Apples iPod touch

Låst iPod Touch

Innleggav Applepia » tor 08.08.2013 16:43

Hei!

Min datter har låst sin IPOD Touch med å skrive inn feil passord for mange ganger, og det står nå "Ipod er deaktivert koble til Itunes". Hva må jeg gjøre for å låse den opp uten at hun mister alle bilder og filmer på den?

Har prøvd med Itunes, men da slettes alt på den.

Hver så snill å hjelp meg ;)

Mvh
Applepia
Sist endret av Wavelength den tor 08.08.2013 20:49, endret 1 gang
Grunn: Tittel
medlem i 127 måneder
 

Re: Låst IPOD TOUCH!!!

Innleggav ddybing » tor 08.08.2013 18:03

Om det er en sikkerhetskopi i iCloud eller på maskinen, kan du slette den slik iTunes vil og gjenopprette fra backup, enten via maskinen eller via iCloud :-) Da får du tilbake alt som var på den da sikkerhetskopien ble utført.

Brukerens avatar
medlem i 164 måneder
 

Re: Låst IPOD TOUCH!!!

Innleggav Applepia » tor 08.08.2013 18:37

Takk for svar :-) men hun har desverre ikke sikkerhetskopiert den.


Det er så utrolig kjedelig å måtte miste alle bildene og filmsnurtene på den.

Er det ingen annen utvei?
medlem i 127 måneder
 

Re: Låst IPOD TOUCH!!!

Innleggav Z3ro » tor 08.08.2013 19:01

Det er bare å koble til iTunes og synkronisere, hvis jeg husker rett.
medlem i 141 måneder
 

Re: Låst IPOD TOUCH!!!

Innleggav Applepia » tor 08.08.2013 19:38

Takk for svar :-) , jeg har prøvd det og

eneste jeg har funnet ut at den må restore og da forsvinner alt som er lagret på den :-(
medlem i 127 måneder
 

Re: Låst IPOD TOUCH!!!

Innleggav ameja » tor 08.08.2013 20:41

Det virker dessverre som gjenoppretting er eneste mulighet:

http://support.apple.com/kb/HT1212?viewlocale=no_NO

Men du kan jo la denne tråden stå noen dager før du gjør du gjenoppretter i tilfelle det finnes en bakdør eller "hacker"-mulighet som noen på forumet her kjenner til..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Låst IPOD TOUCH!!!

Innleggav Wavelength » tor 08.08.2013 20:49

Det er en grunn til at iPoden blir låst, og det er for å beskytte innholdet for folk som ikke skal ha tilgang.

Så jeg tror nok at bildene er tapt (du kan jo prøve å hente ut bildene ved å bruke 3. parts programvare) denne gangen. Lær av dette med å ta backup ved jevne mellomrom (iCloud om du har en ny nok iPod Touch).

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Låst iPod Touch

Innleggav Applepia » tor 08.08.2013 21:40

Takk for svar :-)

Jeg forstår problemstillingen, det er jo ikke noe særlig at uvedkommede skal få tilgang på dine personlige filer. Så det er nok sikkert derfor det er vanskelig å finne løsning på dette problemet.

Jeg ringte og snakket med Apple, og svaret var bla å prøve dette forumet, så jeg ville gjøre et forsøk på dette.
Hun har definitivt lært av dette og huske å skrive opp koden og ha den på et trygt sted.

Skulle bare ønske jeg kunne hjulpet henne, slik at hun ikke mistet alle bildene og filmklippene sine, apper og sånn er jo bare å laste ned.

Har koplet den opp til Icloud, men det eneste hun hadde lagret der var noen notater :(
medlem i 127 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron