Product RED

Diskuter Apples iPod touch

Product RED

Innleggav ameja » man 10.12.2012 14:39

Hei folkens! :-)
Noen som kan svare meg på et (sikkert dumt) spørsmål om disse produktene?

-Er Product RED av eksakt samme kvalitet som de andre "fargene" i produktseriene til Apple?

Jeg tenker å kjøpe en ny iPod Touch og har lyst på den røde. Jeg liker fargen, og at Apple donerer en viss prosent av salget til et AIDS-hjelpeprogram i Afrika er jo heller ikke dumt. Men jeg går da ut fra at Apple ikke tar inn de pengene på at de på et eller annet nivå leverer en noe billigere utførelse på Product RED-produktene kontra de andre? F.eks. ved at den røde lakken ikke er helt samme kvalitet som de andre fargene?

Jeg både forventer og tror at det ikke er slik, men tenkte å sjekke likevel.. :-)

Noen som vet sikkert?

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Product RED

Innleggav Lars A. Gundersen » man 10.12.2012 14:46

Sikkert? Vel, jeg har ikke personlig inspisert produksjonsteknikken Apple bruker for de forskjellige fargene.... men det er bare ikke sånn Apple opererer, de ville aldri slippe ut en modellvariant med kjent lavere kvalitet enn de andre.

Den lavere inntjeningen på dette produktet er simpelthen innkakulert i det overordnede regnskapet for alle produktene.
Sist endret av Lars A. Gundersen den man 10.12.2012 17:34, endret 1 gang

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: Product RED

Innleggav ameja » man 10.12.2012 14:59

Lars: Nei, jeg trodde vel egentlig ikke det :-) Men blir litt usikker når jeg ser bildene av Product RED og de andre fargene..

Jeg tenker da som nevnt mest på det med lakken.. at det kunne være som med bilmodeller - "vanlig" lakk og så metallic - hvor RED er vanlig og de andre metallic? Den ser ut på bildene til å være litt annerledes i strukturen den røde..

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Product RED

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 10.12.2012 16:28

Jeg har forrige generasjon iPod nano i (product)RED, og det er akkurat samme produktet som de andre fargene. Forskjellen er at de må kjøpes fra Apple, og at litt av overskuddet går til bekjempelse av AIDS i Afrika. Apple har rett og slett forpliktet seg til å gi bort litt av overskuddet, produktet er det samme. Har hatt (product)RED iPod shuffle også, men det begynner å bli noen generasjoner siden.

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Product RED

Innleggav ameja » man 10.12.2012 17:35

Chiang Mai: Takk til deg også for hjelp til å ta knekken på den ørlille tvilen, da blir det rød iPod Touch på meg! :-)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 

Re: Product RED

Innleggav Chiang Mai 1963 » man 10.12.2012 17:49

Skal jeg ha iPod touch noen gang (ser ikke helt bort fra det...) så blir det garantert (product)RED. Jeg rett og slett liker konseptet og vil støtte det der jeg kan. Min nano var i alle fall i en slags metallic-lakk. Veldig lekker. :)

Brukerens avatar
medlem i 186 måneder
 

Re: Product RED

Innleggav ameja » man 10.12.2012 18:14

Høres bra ut :-)

Brukerens avatar
medlem i 180 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere