Ipod touch 1.1.2

Diskuter Apples iPod touch

Ipod touch 1.1.2

Innleggav simmsalabim » ons 02.05.2012 14:27

Hei! Jeg har to ipod touch med 1.1.2 programvare. Begge er jailbreaket og har installer.
HVA kan gjøres med disse? Er det mulig å få en oppdatert programvare, og er det mulig å jailbreake så jeg får cydia?

Har skjønt at jeg ikke kan oppdatere til 4.0 (?) Men NOE må det da gå an å gjøre for begge virker helt fint.

Blir utrolig glad om noen har et svar til meg :)
medlem i 143 måneder
 

Re: Ipod touch 1.1.2

Innleggav petrus764 » ons 02.05.2012 14:35

Det er vel 1. gen ipod touch, i så fall kan disse oppgraderes til og med iOS 3, og ja de kan jailbreakes på nytt etterpå.

Koble iPoden til itunes (husk å oppdatere itunes til nyeste versjon) og klikk gjenopprett, da vil ipoden slettes og oppgraderes til nyeste tilgjengelige firmware.

Jeg vet ikke om apple fremdeles tar seg betalt for oppgradering til iOS 3 på ipod touch, men i så fall finner du den her http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ også kan du ta en shift(win)/alt(osx) + gjenopprett og peke til IPSW for å restore til 3.1.3

For å jailbreake 3.1.3 kan du bruke spirit http://spiritjb.com/

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ipod touch 1.1.2

Innleggav simmsalabim » ons 02.05.2012 14:52

Takk for svar :) Må nesten spørre om du kan forklare meg dette litt nærmere:
"også kan du ta en shift(win)/alt(osx) + gjenopprett og peke til IPSW for å restore til 3.1.3"
medlem i 143 måneder
 

Re: Ipod touch 1.1.2

Innleggav petrus764 » ons 02.05.2012 17:07

Først kan du prøve å gjenopprette i iTunes, får du nyeste iOS på den måten trenger du ikke bekymre deg over det.

IPSW er firmware-filen, den laster du ned for din enhet på siden jeg linket til (ipod touch 1g, ios 3.1.3).

Har du mac må du holde inn alt mens du trykker gjenopprett i itunes for å velge firmware-fil manuelt, på windows må du holde inn shift.

Men det er som sagt ikke nødvendig hvis det viser seg at itunes gjenoppretter til 3.1.3 gratis.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ipod touch 1.1.2

Innleggav Mikke66 » fre 07.09.2012 14:00

Hei
Jeg har søkt i gamle lenker for å finne løsningen på jailbreak av min gamle itouch 1.1.5, men kommer bl.a til sider med download firmware som ikke funker lenger.
iTunes finner ikke nyere versjoner enn 1.1.5, og jeg finner ikke eldre versjoner som er bedre å ha for å kunne laste ned appér etterpå.

Hovedgreia her er å kunne ha appstore på min gamle itouch for å kunne bruke den i bilen. Vil ha Spotify i bilen, men ante ikke at det skulle være så kronglete å opp/ned-datere itouchen til å takle det.

Vet dette er gammel og sikkert kjedelig info for mange av dere, men uten appstore og spotify på itouchen er den helt ubrukelig og kan legges nederst i en skuff...

Noen som gidder å hjelpe en gammel sullik??
Thanks :)
medlem i 161 måneder
 

Re: Ipod touch 1.1.2

Innleggav petrus764 » fre 07.09.2012 14:17

Hvis iTunes ikke finner nyere firmware enn 1.1.5 er det noe galt :p har du forsøkt å bare koble iPoden til iTunes på en annen PC for å se om det er samme der?

Jeg antar du har nyeste itunes 10.6?

Hvis ikke så ser jeg at PirateBay har iOS 3.1.3 for 1. gen iPod Touch http://thepiratebay.se/torrent/5354455/ ... ware_(7E18)_Original

Så du kan jo laste den ned derifra hvis du ikke finner den andre plasser.

Brukerens avatar
medlem i 184 måneder
 

Re: Ipod touch 1.1.2

Innleggav Mikke66 » fre 07.09.2012 14:39

Jeg kjører iTunes 10.5.3. Oppdaterte faktisk idag morges, og da var dette versjonen den oppgraderte til.

Sjekker piratbay og ser hva som skjer.

Tusen hjertelig! :)

Downloaden fra piratbay førte meg ikke nærmere målet, gitt. Men ser ikke bort fra at jeg er helt dust her...
medlem i 161 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]