iPod Touch + iTunes

Diskuter Apples iPod touch

iPod Touch + iTunes

Innleggav IP8 » tor 18.08.2011 9:01

Hei.

Kjøpte meg en iPod Touch for noen dager siden og satte meg ned for å legge inn musikk i iTunes, det fungerer greit å legge inn sanger men når jeg høyreklikker på et par av sangene jeg har lagt inn og velger "Vis info" --> "Sortering" --> så ønsker jeg å "Sortere etter artist", skriver inn navnet på artisten, men i feltet "Sorter etter navn" så ligger allerede navnet på sangen inne og denne oppføringen prøver jeg å fjerne, men det går ikke, sletter det som står der og trykker "Ok" - men når jeg sjekker igjen så er ikke infoen oppdatert. Dette blir feil i forhold til "Albumer" funksjonen på iPod'n siden jeg ønsker å sortere alt på artist. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få fikset dette?
medlem i 152 måneder
 

Re: iPod Touch + iTunes

Innleggav HEFJELLS » tor 18.08.2011 13:50

Eg bruker ikke sorteringsfeltet i det hele tatt. Eg merker en sang trykker cmd+i. I vinduet som dukker opp klikker eg på info. (hvis den ikke åpnes direkte der). Så fyller eg inn navn på sang,artist,albumartist,album,sjanger, og om sangen er i et samlealbum. Legger til bilde hvis der er nødvendig. trykker deretter på ok. Da legger sangene seg alfabetisk. Når du har åpnet iTunes kan du velge hvordan den skal sortere ved å klikke på overskriftene Navn,Tid Artist osv. Hvilken overskrift du vil ha kan du velge ved å trykke cmd+J. Dette er skrevet ut i fra Mac men regner med at det er likt på Pc også.
medlem i 164 måneder
 

Re: iPod Touch + iTunes

Innleggav IP8 » tor 18.08.2011 15:00

Jeg fyller også inn informasjonen, men desverre så blir noe lagt til automatisk når jeg klikker "ok" etter å ha lagt til informasjon på sangen. Ser ut til at iTunes legger til informasjon automatisk dersom albumnavnet inneholder f. eks "The" som første ord i albumtittel, har et albumet som heter "The river" og selv om jeg bare skriver inn artistnavnet under "Sorter etter artist" så dukker "river" opp under "Sorter etter navn" og da blir det bare rot når jeg synker mot iPod. Når jeg prøver å slette "river" så forsvinner det ikke. Snakket akkurat med en som har Mac, han har erfart det samme hvis albumtittel f. eks inneholder "A" som første ord..

*Edit*

Ser at flere har oppdaget det samme, gammel tråd fra 2007 så problemet har vært der siden tidenes morgen ser det ut til, kan ikke skjønne hvorfor det ikke blir fikset. Utrolig irriterende!! Link: http://forums.ilounge.com/itunes-mac-pc ... 7-3-a.html
medlem i 152 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]