Jailbreake problem

Diskuter Apples iPod touch

Jailbreake problem

Innleggav Vetle E » lør 02.07.2011 20:46

Hei, har en iPod touch 3 generasjon som kjørte iOS 4.3. Måtte nedgradere til 4.1 for å innstalere jailbreaken. Det så ut til å gå fint. Helt til jeg skulle loade den nye appen som skulle instalere cyndia på iPoden.

Appen (ikonet er grønt og heter "Loader") vil ikke starte, den bare kræsjer med en gang jeg trykker på den. Resten av iPoden fungerer fint det er bare den som ikke vil fungere :-/ Det vil og si at jeg ikke får jailbreaket det :(

Jeg gikk inn i iTunes og skulle gjenoprette iPoden, men det vil ikke fungere. Fikk opp meldingen
http://f.cl.ly/items/3Z0d3i262J2o241m2s1b/Skjermbilde%202011-06-14%20kl.%2022.56.30.png

Trukte på mer info og kommer inn på denne siden: http://support.apple.com/kb/TS1275?viewlocale=no_NO

Alt her har jeg gjort men den vil fortsatt ikke gjenoprettes.

Etter en liten stund prøvde jeg å oppdatere iPoden til 4.3 , fikk spørsmål om å gjør det hver gang jeg plugget den inn i Mac`en og åpnet iTunes. Dette fungerte heller ikke, og fikk opp samme beskjed som sende meg til samme siden som når jeg skulle gjenoprette iPoden.

Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette?
En måte jeg kan gå rundt Apple å legge inn 4.3 på nytt

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Jailbreake problem

Innleggav suppemario » lør 02.07.2011 22:55

Har du prøvd å sette den i DFU mode, også holde inne "alt" (Mac)/"Shift" (Windows) og trykke restore, for så å legge inn en annen iOS? F.eks. iOS 4.3.3 :)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Jailbreake problem

Innleggav MichaelSe » lør 02.07.2011 23:05

Gå til denne nettsiden: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/
Last ned filen som heter iPod touch 3G (4.3.3)
Putt iPoden i DFU-modus: slå iPoden av. Hold lås-knappen (den på toppen) i 3 sekunder, så holder du inn Hjem-knappen i tillegg (altså hold lås- og hjem-knappen samtidig) i 10 sekunder, deretter slipper du lås-knappen, men fortsetter å holde Hjem-knappen i minst 30 sekunder. Har du en svart skjerm, har du klart det.
Åpne iTunes, koble til iPoden. Hvis iPoden er i DFU-modus vil du få en melding om at du må gjenopprette iPoden.
Gå til siden hvor du kan velge å oppgradere eller gjenopprette programvaren på iPoden.
Hvis du har Mac: hold Tilvalg-knappen (alt) mens du trykker på Gjenopprett
Hvis du har Windows: hold Shift mens du trykker på Gjenopprett
Velg filen du nettopp lastet ned.
Vent mens den gjenoppretter.


Når iTunes er ferdig, kan du jailbreake 4.3.3 med redsn0w 0.9.6rc18

En ting til: Jeg tipper du brukte Greenpois0n til å jailbreake 4.1? Greenpois0n RC6.1 (nyeste versjon) fungerer ikke lengre for 4.1, kun 4.2.1. Så det er ikke rart hvorfor det ikke fungerte :-P

Brukerens avatar
medlem i 158 måneder
 

Re: Jailbreake problem

Innleggav Vetle E » lør 02.07.2011 23:19

Okay, skal prøve det i morgen. Må i seng nå siden her jobb i morgen :P
Håper det fungerer :-)

Ja,det var Greenpois0n jeg brukte til å jailbreake den med, da var det helt sikkert derfor den ikke fungerte.

Takk for hjelpen og jeg poster et lite svar til om det går eller ikke, så vet andre om det fungerer eller ikke :-)

EDIT:

Nei, det fungerte ikke :( Får bare opp den samme meldingen hele tiden, både på Mac og PC.
Noen ideer noen?

EDIT2:

Finnes det et program (Mac eller PC) som kan gjøre dette istedenfor iTunes? Som går forbi feilmeldingene liksom.


EDIT3:
Begynner å bli lei av at men ikke kan poste et svar når man selv var siste som postet.

Jeg fikk det til :-D Grunnen til at det ikke fungerte med å gjenoprette var at jeg hadde lagt til apple sin IP i host filen min, fikk beskjed om å gjøre det når jeg prøve det med greenposi0n og glemte å ta det bort.

Nå ser alt til å fungere, takk for hjelpen :-D

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]