Får feilmelding ved oppgradering av FW

Diskuter Apples iPod touch

Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav Lama » tor 09.06.2011 16:03

Kjøpte meg forleden en ipod touch 3g (er forøvrig helt blank på apple-produkter, men begynner å bli fan).

Jeg får ikke til å skifte bakgrunnsbilde på home-screen/skrivebord. Dette er sikkert fordi jeg har et gammelt OS.

Lastet ned .ipsw fila til iOS 4 (GM), men ved å holde inne "SHIFT" i itunes og trykke "søk etter oppdateringer" så får jeg ei feilmelding i windows ved å trykke på ios-filen. Det står: "firmwarefilen er ikke kompatibel".

Jeg har iTunes: 10.3.0.54
Ipod Touch 3g OS: 4.2.1 / byggversjon: 8c148

Har jeg allerede iOS4 installert eller hva er det jeg gjør feil?
medlem i 154 måneder
 

Re: Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav Stheen » tor 09.06.2011 16:13

Hva med å bare trykke "Søk etter oppdatering"?

Brukerens avatar
medlem i 183 måneder
 

Re: Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav Lama » tor 09.06.2011 16:58

iTunes sier jeg har den siste seneste versjonen av programvaren (etter å ha søkt etter oppdatering).

Men jeg kan fortsatt ikke skifte bakgrunnsbilde på home-screen!

Og etter å ha googlet problemet så må jeg enten jailbreake ipoden eller laste ned iOS4. Jeg vil gjerne ha iOS4.

Jeg har lastet ned iOS4.ipsw. Og når jeg skal installere denne på ipoden gjennom iTunes får jeg følgende beskjed fra Windows: ipod-enheten <<Min ipod>> kunne ikke oppdateres fordi firmwarefilen ikke er kompatibel

Hva gjør jeg feil?
medlem i 154 måneder
 

Re: Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav suppemario » tor 09.06.2011 17:04

Du kan ikke skifte bakgrunnsbilde på en vanlig iPhone 3G dessverre... Det går bare ann å skifte på iPhone 3GS og 4.

Hvilken versjon står det at du har?

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav Lama » tor 09.06.2011 17:16

Jeg har ipod touch 3g med programvareversjon 4.2.1 / byggversjon: 8c148.
Vil det si at jeg allerede har iOS4?

Googlet problemet litt nærmere da jeg hadde mistanker om at man ikke kan skifte bakgrunnsbilde på ipod touch 8gb.. Og jammen er det problemet. Bakgrunnsbilde kan man kun skifte på 32gb og 64gb devices. L O L!! det var jo en smart løsning
medlem i 154 måneder
 

Re: Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav suppemario » tor 09.06.2011 17:35

Oops.. Jeg burde lære meg å lese litt bedre før jeg svarer tror jeg ;)
Men du har visst funnet ut av problemet, så da er jo det greit :)

Brukerens avatar
medlem i 189 måneder
 

Re: Får feilmelding ved oppgradering av FW

Innleggav Lama » tor 09.06.2011 18:56

Hvis jeg jailbreaker 8gb'n min, kan jeg da får bakgrunnsbilder på homescreen istedenfor den kjedelige sorte som er der originalt?

edit 10.06.2011: Tydligvis lite folk her inne som har peiling på dette. Siden dette er et forum, og for å heve nivået litt kan jeg dele kunnskapen jeg fant etter å ha søkt noen timer på nettet og trykt litt frem og tilbake på ipoden.

Jeg jailbreaket ipod touch 3g 8GB iOS 4.2.1 med Greenpoison RC5. Etter at dette var gjort ble Cydia automatisk lagt inn på ipoden og gjennom der kunne jeg laste ned programmet Winterboard. Videre derifra lastet jeg ned themes til Winterboard og fikk tilslutt en mye kulere og bedre layout på ipod'en enn den originale.

Håper dette var til hjelp for andre som kommer til å lure på dette i fremtiden.
medlem i 154 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron