Nedgradere fra iOS 4.2.1 til iOS 4.2.0

Diskuter Apples iPod touch

Nedgradere fra iOS 4.2.1 til iOS 4.2.0

Innleggav Bedvard » søn 13.03.2011 16:20

Hei!
Jeg har en iPod touch 2G (8GB), og den kan ikke oppgraderes til iOS 4.3. Dette er problematisk, for versonen 4.2.1 kommuniserer ikke med bilen.
Er det noen som vet hvordan man nedgraderer opperativsystemet så den funker i bilen igjen? Jeg vet det kan gå hvis jeg jailbraker, men jeg vil helst unngå denne veien :)

Takker for svar!
Bedvard
medlem i 160 måneder
 

Re: Nedgradere fra iOS 4.2.1 til iOS 4.2.0

Innleggav petrus764 » søn 13.03.2011 16:42

4.2.0 er ikke noe, det er en GM som aldri ble offisiell, siden det var bugs. I stedet kom 4.2.1

Du må nedgradere til 4.0 eller 4.1, men på grunn av at Apple har signering av firmwares på 4.x for alle enheter vil du ikke kunne nedgradere med mindre du har hatt den jailbreaket og har SHSH-signaturer on file.

Derimot så hadde ikke iPhone 3G og iPod Touch 2G signering på 3.x. Så hvis du ikke har signaturer for 4.0/4.1 må du helt ned til 3.x. Du skal kunne ta alt/shift (alt på mac, shift på windows) + gjenopprett i iTunes også velge 3.1.x IPSW (hvis du klarer å finne noen på internett, evt hvis du har liggende i iTunes-mappa). Du vil ved slutten av gjenopprettingen få en error grunnet baseband-nedgradering ikke funker. Men til det kan du bare bruke http://thefirmwareumbrella.blogspot.com/ og velge kick device out of recovery.

Jeg er fullt klar over at dette ikke er særlig enkelt, men Apple har valgt å nekte brukerne nedgradering av firmware.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron