Ipod touch til Airport Express

Diskuter Apples iPod touch

Ipod touch til Airport Express

Innleggav HiFiDude » søn 09.01.2011 11:49

Jeg ønsker å streame fra min ipod touch 2-3gen 16gig, til min ny inkjøpte airport express.
Han på eplehuset sa jeg skulle laste ned en app som het airplay så skulle dette være i boks så lenge jeg hadde wifi på ipoden.

Noen som vet hva jeg kan gjøre for å få dette til å fungere? Jeg fant ikke noe som het airplay heller.
medlem i 163 måneder
 

Re: Ipod touch til Airport Express

Innleggav Traktor » søn 09.01.2011 12:06

Tror ikke det er noe program som heter airplay, men er det kanskje dette du ser etter:
http://itunes.apple.com/app/remote/id284417350?mt=8

Uansett er dette programmet for å styret et itunes bibliotek trådløst fra en iphone/ipod touch. Det du er ute etter gjør du enkelt ved å aktivere wifi på touchen, og dobbelt klikke på home knappen og bla helt til venstre og trykker på det rektangelet med en pil nederst. Då bli all lyd på touchen sendt til AE. denne funksjonen kan også aktiveres rett i musikk avspilleren på touchen (ipod delen) da trykker du bare på det samme merket som du får opp når du trykker på en sang.

Håper dette hjelper :-)

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Re: Ipod touch til Airport Express

Innleggav trondmd » tor 13.01.2011 19:43

Nettopp kjøpt en Ipod 4, men får ikke valgt å spille til Airport Express fra verken Wimp eller Spotify. Klarte å spille en podcast fra itunes, men kun der jeg får valget (den trekanten) å streame til Airport.

Noen som kan hjelpe så blir jeg ganske så glad..


LØSNING:
Siden Itunes kontoen var norsk på språket på Ipoden være på norsk. Ja, det høres vanvittig ut, men det stemmer faktisk! :)
medlem i 159 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere