Autorisering av iPod Touch via Mac?

Diskuter Apples iPod touch

Autorisering av iPod Touch via Mac?

Innleggav Jørgen LS » ons 22.12.2010 4:36

Hei.
Jeg er Macbruker.
Jeg har 2 stk IPT og all sync har gått smertefritt inntil helt nylig.
Nå vil ikke iTunes overføre enkelte apps til min iPT nr2 pga at "maskinen ikke er autorisert"
Detter er selvfølgelig bare tull.

Jeg lurer på om det går an å slette kun autoriseringa på denne iPod'en, for så å autorisere på nytt, og hvordan gjøres så dette? (eller må iPod'en gjenopprettes?)

Vennligst ikke svar på denne henvendelsen om du ikke er 100 pst sikker på svar.

Jørgen

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Autorisering av iPod Touch via Mac?

Innleggav haack16 » ons 22.12.2010 10:19

I iTunes > butikk > autoriser maskinen
Har du en jailbreaket iPod touch med installus?
Hvis ja, så kan dette være et problem.
En annen måte på å overføre kjøp er å ( på pc ) høyre-klikke på ipoden i iTunes vinduet og trykke overfør kjøp..
Håper det hjelper,
Ps. Hvis du skriver i posten at du ikke vil at folk som ikke er 100pst sikker på det du spør om, så kommer nesten ingen til å svare, siden man aldri kan være 100pts sikker. De fleste som svarer på dette forumet vet hva de prater om!!!!
medlem i 161 måneder
 

Re: Autorisering av iPod Touch via Mac?

Innleggav dundee » ons 22.12.2010 10:29

For å ta de tingene jeg er sikker på, resten får du finne ut et annet sted...
Forøvrig, hvis du vil ha 100% sikre svar bør du begynne med å oppgi all relevant info, for eksempel om disse iPTene synkes mot samme iTunes-konto, bruker de samme konto på maskinen, har du jailbreaket osv. Uten disse opplysningene er det eneste sikre svaret jeg kan gi deg følgende;

Du autoriserer ikke iPTen noe sted, du autoriserer iTunes-kontoen på maskinen.
medlem i 175 måneder
 

Re: Autorisering av iPod Touch via Mac?

Innleggav Jørgen LS » ons 22.12.2010 20:16

iPod'ene mine er synket mot samme konto på iTunes /iStore.
Jeg kan kjøpe/laste apps fra iPodene. Det kan jeg også fra mac'en.
Noen apps synker mellom maskina og iPodene, mens andre får jeg beskjed at maskina ikke er autorisert med forklaring på hvordan jeg gjør dette. Når jeg gjennomfører autorisasjonen, får jeg beskjed om at dette allerede er gjort = ingen løsning.

Jeg jailbreaker aldri, da jeg anser at dette er som å be om bråk.

I spcsen i min iTuneskonto står det forøvrig at det er flere maskiner/enheter autorisert, og denne opplysninga kom etter å ha "kobla til" iPod'ene til iTuneskontoen.
Denne tilkoblinga av maskinvare mot iTuneskonto har jeg fått forklart er en autorisasjon av maskinenhet, om det er datamaskiner, iPhone eller iPod Touch.

Problemet oppstår når jeg skal synke apps som ligger synlig på maskina, over til iPoden.
Ser det er andre som har hatt lignende problemer, men jeg finner ikke at noen har kommet fram til løsning.
Ihvertfall ikke på Mac-platformen.

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 

Re: Autorisering av iPod Touch via Mac?

Innleggav PeterIpodTouch » lør 25.12.2010 16:08

Kan prøve å høyreklikke på iPod Touch i iTunes også trykker du overfør kjøp :-)

Brukerens avatar
medlem i 163 måneder
 

Re: Autorisering av iPod Touch via Mac?

Innleggav Jørgen LS » tir 28.12.2010 0:56

Åkkei, la meg forsøke å presisere.
Jeg får ikke overført apps fra maskina til iPod touch'ene mine for jeg "ikke er autorisert til dette på denne maskina"

1) det er min ituneskonto
2) det er min komputer og mine ipoder
3) dette har gått fint helt til nå nylig.

Jeg har til og med endra mail (brukernavn) for kontoen på et tidligere tidspunkt, uten at det har skapt problemer tidligere.

Bilde

Når jeg trykker "ok" i meldinga, og autoriserer som henvist på bildet, får jeg beskjed om at maskina allerede er autorisert....

Når jeg nå blir bedt om å autorisere maskina på nytt, skjer det imidlertid av og til at den gamle mailadressen dukker opp som forslag på konto.

Kan det være at den gamle mailadressen "ligger igjen" noe sted som brukernavn, og lager kluss for overføringene?
Noen som har erfaringer, eller forståelse for en evt. fil eller script eller noe som kan endres for å rette på dette?

Brukerens avatar
medlem i 212 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]