Mistet iPod i toaletten!

Diskuter Apples iPod touch

Re: hjelp!! mistet i do!

Innleggav BazookaAce » man 13.12.2010 17:11

Husker en venninne presterte å helle en halv liter med vann over iPhonen min for ca. to år siden. Jeg annså den som død der og da, men et par dager senere så våknet den igjen. Den lever den dag i dag, og brukes som reservetelefon. Den er rundt 3,5 år nå og med tanke på alt den har gjennomgått (Direkte kontakt med vann, fuktighet, hatt bakkekontakt ca. 876 ganger m.m) så er jeg intet annet enn imponert.

Det trådstarter kan prøve er å bruke dette: Bilde

Disse trekker ut fuktighet, og har lest om folk som pakker elekriske ting, som mobiler, inn i dette om de har vært uheldig.

Brukerens avatar
medlem i 190 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav tobial » man 13.12.2010 17:49

Og det heter? Og hvor kan jeg kjøpe det?
medlem i 166 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav G3enohPi » man 13.12.2010 18:34

Pellets.
medlem i 173 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav ggorgg1 » man 13.12.2010 18:45

Evnt, gå i kjøkkenskapet til mor og hent ut risen, og legg iPoden i en pose med ris (ukokt er en STOR fordel) en dag eller to. Dette gjør også underverker på klokker med dugg under glasset.
medlem i 188 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav tobial » man 13.12.2010 20:21

lar den ligge i en uke over et lys som ofte er på så den får litt varme.
har uansett kjørt en ipod 4gen gjennom vaskemaskinen på 40grader denne overlevde.
medlem i 166 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav ompopo » man 13.12.2010 21:55

Retur har rett i at den kan funke i lang tid enda :)

Det samme skjedde meg for et år siden. Hadde hatt iPhonen min en måned og hadde den i beltet, plutselig var den i doskålen og jeg fikk panikk. Slo den av, tørket den med papir og forsiktig med en hårføner litt og skulle la den ligge en stund. Dessverre var jeg sjåfør for familien den kvelden og mens jeg kjørte en onkel hjem klarte pappa å slå den på...! Fikk hjertet i halsen. Når jeg kom tilbake slo jeg den av igjen og puttet den i en pose med ris som jeg knøt igjen (risen tiltrekker seg da fuktighet) og to dager senere fungerte den igjen :D Og det gjør den enda uten problem :)

Går nok bra skal du se.

Brukerens avatar
medlem i 193 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav Nafoni » man 13.12.2010 22:02

I 9 av 10 tilfeller jeg hører om en iPod/iPhone som slutter å fungere pga. fannskader, så har den falt i do. Litt komisk. Venter på VGs artikkel 9 av 10 nordmenn bruker enten en iPod eller iPhone mens de sitter på do. ;)

Brukerens avatar
medlem i 178 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav tobial » ons 15.12.2010 20:02

tok den ut av skapet og testet den nå; den funker helt fint igjen =)
tusen takk til alle som kom meed tips og oppdateringer.
medlem i 166 måneder
 

Re: Mistet iPod i toaletten!

Innleggav Traktor » ons 15.12.2010 20:24

Refur@ Tror du virkelig det hjelper å blåse på den? Og å putte den i ovnen på 150 grader i noen sekunder er jo helt latterlig :rolls eyes: Er det mulig å være mer på jordet.

Brukerens avatar
medlem i 185 måneder
 

Forrige

Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]