Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Diskuter Apples iPod touch

Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav Werchio » fre 03.12.2010 13:13

Hei, hvis jeg jailbreaker min ipod touch og den vil "fucke seg" (jeg har hørt at det er en risiko at den skal krasja når ma jailbreaker). Vil jeg da ha muligheten til å sette den tilbake til fabrikasjonsinstillinger, slik at den blir "normal" igjen?

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav BlueWaste » fre 03.12.2010 14:33

"Fucke seg" har jeg aldri hørt en iPod gjøre, så jeg vil anta at den kan reversere denne tilstanden ved å settes i DFU modus, og gjenopprettes via iTunes.

Moderator
Brukerens avatar
medlem i 197 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav Werchio » fre 03.12.2010 15:30

Altså; jeg har ingenting å tape på å gjøre det?

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav KlodrikMcKr » søn 05.12.2010 22:08

Nei. Men finn ut om jailbreaken du har tengt til å bruke er kompatibel med iPodens versjon og iTunes versjonen.

Det eneste du kan miste er fart hvis du instalerer alt får mye. (Da mener jeg runt 15 programmer og oppåver og det er det få som klarer. Så det blir nok ikke noe problem får deg.)

Har jailbreaka 6 ganger og det har aldri gått gærent.
Skal gjøre det på to til før jul også.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav XxAk4ZxX » man 20.12.2010 0:09

Hei! Hvordan jailbreaker jeg min iPod touch 32 gb. ?
Hva er fordelen med å jailbreake ipoden? Gratise programmer?
Kunne tenkt meg å gjøre dette selv. Noen som har en "oppskrift"?

På forhånd takk :)
medlem i 160 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav Werchio » man 20.12.2010 17:02

Når du jailbreaker kan du laste ned cydia og lignendes apper, disse appene gjør det slik at du kan laste ned hva du vil fra app store, gratis. Hvis jeg ikke har forstått det helt feil?

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav XxAk4ZxX » man 20.12.2010 21:17

Jeg vet at når jeg har kjøpt en app på ipod så laster jeg ned samme appen på ipad gratis fordi jeg bruker samme appstore bruker.

Hvis jeg jailbreaker min ipod. Bruker jeg fortsatt app store kontoen min da? Fordi jeg skal kjøpe en dyr båtnavigasjon til ipaden, og den appen finnes på ipod også. For hvis jeg "kjøper" den gratis fra ipoden min på appstore brukeren min kan jeg jo etterpå gå inn på ipaden å laste ned navigasjonen fordi jeg allerede har "betalt" for den.
medlem i 160 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav Werchio » man 20.12.2010 22:53

Tror nok at du er avhengi av Cydia uansett, du laster jo det ned v.h. av cydia...

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav XxAk4ZxX » tir 21.12.2010 12:09

Kan jeg jailbreake IPaden min da? Finnes samme appene i cydnia som i appstore?
medlem i 160 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav Werchio » tir 21.12.2010 13:43

Innlegg fjernet av moderator.
Sist endret av BlueWaste den tir 21.12.2010 17:13, endret 1 gang
Grunn: Les reglene.

Brukerens avatar
medlem i 166 måneder
 

Re: Jailbreake iPod touch 32 gb. 1. gen.

Innleggav dundee » tir 21.12.2010 15:03

Cydia er ikke det samme som PirateBay, men et alternativ til AppStore. På Cydia finnes det en blanding av gratis apps og apps du må betale for, men siden disse ikke er bundet av Apples retningslinjer finnes det apps som benytter iPhonens skjulte APIer.
Dette gjorde f.eks. at multitasking var mulig vha. apps fra Cydia lenge før det ble allment tilgjengelig i iOS.

At det skal være mulig å laste ned apps fra AppStore uten å betale for dem har jeg ikke hørt om, og jeg tviler sterkt på om det er mulig.

Ellers er det to ting rundt jailbreaking som er kjekt å merke seg;
1. Du vil så og si alltid kunne redde deg ut av en jailbreak som har gått galt ved å gjenopprette telefonen/iPoden. Jailbreak er en softwarebasert handling, og kan reverseres.
2. Du kjøper apps til din iTunes-konto, og disse kan da legges inn på alle enheter som synkes mot denne kontoen. Dog kan det være tilfeller hvor en app er laget i to versjoner for hhv. iPhone/iPod og iPad, det er da opp til utvikler om du må kjøpe begge.
2.5. Om du jailbreaker og gjenoppretter vil du ikke miste appsene dine, de finnes i iTunes. Dersom du bare har appsene på enheten, ikke synket mot en maskin må du kanskje kontakte iTunes store for å få tilgang til å laste de ned på nytt. Har du lastet dem ned i iTunes er det bare å synke på nytt, det eneste du mister er data.


For jailbreaking er det absolutt anbefalt å sjekke ut ifon1.no selv om siden primært retter seg mot iPhone.
medlem i 175 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]