Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Diskuter Apples iPod touch

Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Innleggav MartheLea » man 08.11.2010 22:23

Kjøpte iPod Touch av en venn av meg for noen år siden. Den er fra 2007. Wifi har aldri fungert, står "ingen wifi", helt grått og umulig å trykke på. Batteriet går ut nesten med det samme jeg har ladet den opp. Har ingen papirer til ipoden, men vil applebutikken se på det likevel?
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Innleggav Rokkar » tir 09.11.2010 0:31

hmm, det høres ut som en batterifeil. jeg hadde akkurat samme problem. Problemet var ikke på grunn av fukt eller noe, den bare sluttet å fungere. har du papirer i orden så skal det gå greit å levere den inn, Elbutikker har en tendens til å være litt vrange på slikt men du har rett på 5 års reklamasjonsrett. så det er viktig å spesifisere at du "reklamerer" på produktet og at du er inneforstått med at det ikke lengre er en garantisak.

det er min erfaring iallefall.

har du prøvd en restore?
medlem i 182 måneder
 

Re: Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Innleggav MartheLea » tir 09.11.2010 1:09

har prøvd restore. Jeg har altså IKKE papirer, men kan det fungere å reklamere uten?
medlem i 199 måneder
 

Re: Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Innleggav Rokkar » tir 09.11.2010 1:31

leste litt fort igjennom der! har du ikke papirer så fungerer det nok ikke. prøv å finn ut hvilken butikk han kjøpte den i, er det elkjøp, lefdal osv så har de mest sannsynlig kvitteringen på arkiv i hans navn, da går det an å få en kopi av denne.
medlem i 182 måneder
 

Re: Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Innleggav dundee » tir 09.11.2010 14:45

Slik jeg ser det er det først og fremst avhengig av om du her har ett eller to problemer. Du sier at WiFi aldri har fungert, men du sier ikke noe om batteriet.

Dersom batteriet har sluttet å fungere nå nylig kan du ta en tur i en butikk som forhandler iPod og spørre om muligheten for å ta det på reklamasjon, men du risikerer et avslag på grunnlag av at batterier kan bli dårligere over tid. Du kan likevel gjøre et forsøk på å argumentere med 5 års levetid for en iPod.
Kvittering er ikke nødvendig så fremt du kan sannsynliggjøre et kjøpstidspunkt, det som eventuelt kan bli vrient for din del er å finne frem til riktig butikk. Slik sett er antagelig det letteste å stikke innom Eplehuset, som autorisert serviceverksted kan de ta inn Apple-produkter solgt av andre. Dog vil sannsynliggjøring av kjøpstidspunkt være avhengig av når den aktuelle modellen kom for salg. Har den vært i salg tidligere enn 2006 kan du få problemer med å bevise at den ble kjøpt senere.

WiFien har du i utgangspunktet ingen reklamasjonsrett på, fordi du har brukt for lang tid. Reklamasjon forutsetter at du som kunde gir beskjed til butikken så snart som mulig, normalt sett vil det si i løpet av 14 dager. Dersom batteriet også har vært trøblete lenge vil du nok desverre være nokså dårlig stilt, men det er jo alltids mulighet for å støte på en hyggelig fyr.
medlem i 175 måneder
 

Re: Ipod touch: wifi har aldri fungert. Garanti?

Innleggav Rokkar » ons 10.11.2010 15:33

Det med å gi beskjed innen 14 dager er greit nok det, det står i loven. Men man trenger jo ikke si at det skjedde for LENGE siden heller? i mine øyne bruker de fleste skittne triks for å sno seg unna å ta imot kundens produkt for reklamasjon så hvorfor ikke bare si det skjedde for ei uke siden?

altså, klarer de på mystisk vis å finne ut av datoen på når problemet skjedde så er man fucked men ellers ville jeg bare sagt at det skjedde i forrige uke.

Uansett har forbruker rett til å gå direkte til produsent. apple ser helst at du går til kjøpstedet, og de kommer til å be deg om å gjøre dette også men her kan du referere til lovverket
medlem i 182 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]



cron