Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Diskuter Apples iPod touch

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav j0n87 » søn 26.09.2010 18:39

steffen2k skrev:PS: Hvordan kan man vise prosentvis batterikapasitet ved siden av batteriikonet? Ser at flere gjør den på nye iPhone 4. Sorry for offtopic.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1013295
medlem i 226 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav steffen2k » søn 26.09.2010 21:42

Det jeg trodde. Apple er jammen sære...

Jaja, får vente på jailbreak til 4.1 da :)
medlem i 193 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav El Pistolero » søn 26.09.2010 23:07

Hei,

Jeg har akkurat skaffet meg den nye iPod Touch, og har noen spørsmål. Lest litt om dette med jailbreaking, og har tenkt til å gjøre det. Men har lest her at dere venter på jailbreak til operativsystem 4.1. Jeg har 4.1, kan jeg bare søke på "jailbreak iPod Touch" på google, og klikke på link nr.1, eller må jeg jailbreake den på en spesiell måte?

Hilsen en komplett Apple-noob!
medlem i 163 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav steffen2k » man 27.09.2010 15:50

Du får ikke til å jailbreake før det foreligger en jailbreak til IOS4.1.

Selve jailbreaken gjør du enkelt via telefonen i Safari.
medlem i 193 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav El Pistolero » man 27.09.2010 16:17

Okei, men hvordan går jeg frem i Safari?

Og hva er fordelene(og evt. ulempene) med å jailbreake den? Og skulle jailbreak til 4.1 egentlig kommet i går?
medlem i 163 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav steffen2k » man 27.09.2010 19:44

Fordelene er at man kan installere applikasjoner fra Cydia, dvs applikasjoner som ikke er godkjente av Apple. Det finnes ingen ulemper vedrørende jailbreaking meg bekjent, det er også blitt lovlig. Skulle man angre på jailbreaken er det bare å ta en "format" via iTunes.

Jeg vet ikke når JB kommer til IOS4.1, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

JB finner du på http://www.jailbreakme.com, som du altså går inn på via Safari på din ipod touch eller iphone. Nedgraderer du til IOS 4.0 kan du installere JB via denne siden.
medlem i 193 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav KlodrikMcKr » man 27.09.2010 21:51

Hei. Har nå fått min nye iPod og er strålende fornøyd.
Skjermen lærte jeng å bli gla i på under et minutt og kamera er dødskult selv om det ikke akuratt er verdens peste kvalitet :-/ men jeg oppdaget skikkelig fort at jeg savnet jailbreak.
Men en Anne ting. Brukt Make it Mine for å få navnet mitt der istedefor iPod og det har lagt seg over på iPoden samt de 120 ikonende fra iBlank. Men håper virkelig ikke Libe hode ble sikerhetskopiert fordi dette programmet førte til at jeg mistet 70 Ikoner fra den gamle Touchen

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav El Pistolero » man 27.09.2010 22:28

steffen2k skrev:Fordelene er at man kan installere applikasjoner fra Cydia, dvs applikasjoner som ikke er godkjente av Apple. Det finnes ingen ulemper vedrørende jailbreaking meg bekjent, det er også blitt lovlig. Skulle man angre på jailbreaken er det bare å ta en "format" via iTunes.

Jeg vet ikke når JB kommer til IOS4.1, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves.

JB finner du på http://www.jailbreakme.com, som du altså går inn på via Safari på din ipod touch eller iphone. Nedgraderer du til IOS 4.0 kan du installere JB via denne siden.


Okei, takk skal du ha! Men har hørt rykter om at iPoden går en smule tregere når man jailbreaker den. Er dette sant, eller bare nonsense?
medlem i 163 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav steffen2k » man 27.09.2010 23:33

Jeg har ikke hørt noe om at iphone/ipod touch blir tregere ved JB. Men det kan vel flere her avkrefte? Har selv hatt en iPhone 2G i en del år som har vært JB, og har aldri opplevd noen problemer med treghet på den hvertfall.
medlem i 193 måneder
 

Re: Har noen fått den nye iPod touchen i Posten

Innleggav KlodrikMcKr » tir 28.09.2010 16:15

Den blir bittelit treigere ved jailbreaking men det er så lite at det ikke merkes til vandelig bruk. Men dersom du kjører 30 programmer som jeg gjorde før da ble den veldig treig. Men programmer du må ha er SB settings, aktivator og five icon Dock/ infinidock. Dette vil ikke gjøre den noe særlig treigere men det er så smar at du sparer tid. Winterboard er genialt for å sette på theme (forskjellige ikoner og grensesnitt skjenerelt) men dersom du setter på multitasking(hvis du ikke har det fra før) eller andre avangserte theme vil den gå treigere men du kan enkelt skru det av og så har du den normale hastigheten igenn. Jeg har også hørt at Mobile Substrate gjør at Skype ikke fungerer. (Mobile Substare for iPhone gjør at telefonen blir 99.99 prosent krasjsikker og blir innstalert med så si alle programmer hvis du ikke har det fra før av. Det kan også hende at den siste oppdateringen fikset det.)

Ps: har fått bekrefta ar skypeproblemene er fiksa

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Forrige

Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere



cron