Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Diskuter Apples iPod touch

Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav Ariston » ons 18.08.2010 14:00

Hei.

De siste dagene har jeg hatt problemer med iTouch-en min. Batteriet går ned til 50% etter en halvtime. Standby heter det vel.. av, men ikke helt av, liksom. Anyways. Batteriet blir også glovarmt med en gang jeg slår den på. Wi-fi funker heller ikke. Nettet vårt er ikke blitt verre, men likevel finner ikke iTouch-en nettverket. Og disse problemene skjedde samtidig.

Hva kan problemet være? Får jeg ny om jeg sender tilbake til Apple eller noe? Det er en iPod Touch 32GB 2gen som ble kjøpt en gang i 2008. Nå finner jeg ikke igjen mailen, men kjøpte den sammen med iMacen på apple.no. Ble medlem her på i1 for ca. 23 mnd siden, og da jeg fikk iMac-en søkte jeg etter Mac foum osv, og fant da Mac1 siden.. så ca. 2 år siden.

Oppsummering:
Batteri blir veldig fort varmt
Batteri må lades veldig ofte
Finner ikke nettverk (wi-fi)
medlem i 186 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav Morder269 » tor 19.08.2010 12:17

Gjenoprett den
medlem i 165 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav KlodrikMcKr » søn 22.08.2010 21:45

Hvis du har filmvare 4.0 kan du prøve og oppdatere den til 4.0.2. (Har hørt at det er en batteri bug som gjør at det bare blir surr) Er ikke sikker på om det gjør saken bedere. Eller du kan prøve og gjenopprete den men det kan også hende det er en batterifeil eller en feil med laderen som har ødelakt batteriet eller noe sån.
Har en venn med en iPod Touch og laderen gjore batteriet så varmt at jeg var redd plastikbeskyttelsen min kom til og smelte så jeg dro den ut igjenn.

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav Ariston » søn 19.09.2010 4:18

Morder269: Skeptisk..

KlodrikMcKr: Har nå oppdatert til 4.1. Den blir fortsatt veldig varm, og selv om den er koblet til iMac-en og er rett ved siden av nettverks-ruteren, finner den ikke nettverk. Ikke via "WifiTrak" engang, som alltid har funket til å finne nettverk langt borte før.

Tror ikke det er noe feil med laderen. Er koblet til iMac-en (med annen USB-kabel også), og blir like varm.

Men det å gjenopprette.. Da mister jeg alt jeg har gjort på spill osv., vel? har ikke akkuratt lyst til det, og har liten tro på at det kan hjelpe, selv om jeg også tipper jeg tar feil med akkuratt det. Men har Apple en 5-års garanti eller noe, slik at jeg kan kontakte dem og få ny? I så fall, får jeg 4gen med kamera osv eller ny 2gen? Som sagt betalte jeg 5k for min 2gen 32GB, og en 4gen 32GB koster mye mindre.

---------
Beklager sent svar. Har ikke vært i særlig humør i det siste. Har venta 4 uker på noen deler til ny gaming PC, men ser ikke ut som ps.no har særlig lyst til å sende meg noe..
---------
medlem i 186 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav bzzlink » søn 19.09.2010 9:32

Du mister ingenting ved å gjenopprette.

Høyreklikk på ikonet under enheter til høyre i itunes, og velg overfør kjøp, og velg sikkerhetskopier.

Så er det bare å gjennopprette.

Funker ikke det, så ta en tlf til butikken der du kjøpte den, og hør hva du skal gjøre
medlem i 193 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav Ariston » søn 19.09.2010 18:34

Har nå gjenopprettet iPod-en.

Varm: Jepp, den blir fortsatt varm.

Batterilevetid: Kobla den fra iMac-en ved 20%. Et minutt eller to senere var den på 15%. Så ikke noe som er fiksa der.

Nettverk: Den finner nå nettverk! Men bare om jeg er ca. 30 cm (eller nærmere) ifra ruteren. Flytter jeg iPod-en ca. 10 cm til, mister jeg nettverket.

Men det høres vel ut som om det er batteri-feil og noe sånn tull, med andre ord hardware feil? Er det mulig å få ny av Apple da? Kjøpte iPod-en på apple.no.
medlem i 186 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav piri » ons 22.09.2010 0:42

Jeg opplever også problemer med batteriet på min iPod touch 64GB etter at jeg oppdaterte til iTunes 10 og iOS 4. Det virker som om batteriet tappes selv om den er i dvale. Hvis jeg derimot slår iPod'en helt av når den ikke brukes, er batterilevetiden normal.

Jeg lurer på om det kan være et program som bruker batteri selv om jeg har slått av alt som heter push og slikt. Kanskje en bug i multitaskingen? Jeg har gjenopprettet, men har fått samme feil. Tror jeg skal prøve å gjenopprette og installere som ny iPod og se hva som skjer da. (En gang jeg får god tid...) :bitchin:

Jeg har derimot ikke hatt noe problem med Wi-Fi.

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav TheRealChristoffer » ons 22.09.2010 1:17

Du vil ikke få ny. Du vil sansynligvis få den fikset eller swappet til en annen 2 gen ipod touch som er fikset. Bare ned nye deksler.

Det er forøvrig ikke 5 år garanti på ipod. Det er 1 år hos apple. Men du har 2 til 5år reklamasjonsrett. Batterier pleier å gå på 2 år så du må kanskje krangle litt men ikkebruk den mer! Kan ta fyr i lomma di.

Lykke til

Brukerens avatar
medlem i 205 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav KlodrikMcKr » tor 23.09.2010 16:19

@piri
Har du husket å slå av WiFi eller satt den i flymodus når du ikke bruker den.
Husk etter iOS 4 kom, slår ikke WiFi seg av automatisk kanskje pga den nye iPodens facetime og at du enkelt skal kunne være tilkoblet tenester som Skype for ingående samtaler ;)

Brukerens avatar
medlem i 167 måneder
 

Re: Batteri og wifi problemer. iPod Touch 2gen

Innleggav piri » fre 24.09.2010 11:44

Flymodus gjorde susen, gitt! Takk skal du ha KlodrikMcKr.
:-*

Brukerens avatar
medlem i 242 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]