Spotify på iPod touch i bilen

Diskuter Apples iPod touch

Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav kln » lør 07.11.2009 19:22

Jeg har en iPod Touch (1. gen, OS 3.1) som jeg ønsker å bruke til å spille Spotify i bilen (en Toyota Avensis med iPod-adapter).

Problemet er at så lenge det er "vanlig" musikk på iPoden (dvs mp3/aac-filer) så vil iPoden bare spille disse. Dvs jeg får lov til å spille én Spotify-sang, men så hopper den tilbake til mp3-musikken. Jeg fant et tips hos Spotify om at iPoden måtte være helt tom for mp3/aac, og det har jeg prøvd. Problemet da er at bilstereoen ikke finner iPoden i det hele tatt. Den ser på iPoden som en CD-skifter, hvor hver spilleliste tilsvarer en CD, og hvis det ikke er noen spillelister anser den antakelig "CD-skifteren" som tom. Jeg har også forsøkt å opprette tomme spillelister i iTunes, men de blir selvfølgelig ikke overført til iPoden...

Er det noen som har noen tips, eller må jeg bare håpe på at Spotify lanserer en ny versjon som kan overstyre den interne spilleren på en eller annen måte?
medlem i 209 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav oysteinhermansen » lør 07.11.2009 22:06

Jeg tror kanskje du er i det som vi kaller for "deep shit :-( ". Flere IPOD koblinger (fra bilstereo) ser på IPOD'en som en stor CD skifter. Og som du sier, hver spilleliste er en egen CD. Hvis det kun er denne funksjonaliteten som er støttet fra din bilstereo, så er du "in deep shit". Sorry, men det vil bare ikke virke. :-( :-(

I tillegg finnes det noen andre IPOD koblinger som enten er mer intelligente (full fjernstyring av IPOD/IPHONE) uavhenigig av spillelister, eller som betrakter IPOD/IPHONE som en vanlig AUX enhet. Jeg tror du skulle hatt det siste. Da ville bilstereo spilt alt som IPOD'en sendte ut via lydutgangen.

Selv har jeg en bilstereo med full kontroll av IPOD/IPHONE. Men jeg har ikke prøvd med Spotify. Tror faktisk at min styrer "Itunes - spilleren" og derfor ikke vil kunne bruke Spotify. Når jeg kobler IPOD'en til min bilstereo så blir IPOD'en "død". Står på displayet "Connect to Kenwood xxx". Alt styring gjøres via Kenwood bilstereo. Lurer på hvordan det ville virket med Spotify ? Dårlig tipper jeg. :-[

/Øystein
medlem i 178 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav kln » lør 07.11.2009 23:01

Det er vel ca det jeg har kommet til også :-(

Jeg har også full kontroll på iPoden fra bilstereoen (inkl rattkontrollen) - jeg kan hoppe mellom spillelister og mellom sanger. Men jeg kan også starte applikasjoner på iPoden, egentlig alt unntatt "Musikk", da får jeg bare "remote" elns. Jeg kan f.eks. bruke Shoutcast.

Men jeg får jo spilt en helt sang på Spotify før iPoden starter å spille av mp3-musikk, og det tyder jo på at Spotify på en eller annen måte "gir fra seg kontrollen" hver gang den bytter sang, og avspilling av mp3 starter. Hvis den ikke gjorde det så ville vel alt være bare gleden? Man kan jo drømme om at Spotify oppdatere iPhone/iPod-appen sin :-)
medlem i 209 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav Hijack » fre 13.11.2009 17:54

Kanskje det funker å bruke iTrip?
medlem i 175 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav bzzlink » fre 24.09.2010 13:57

Oppdaget plutselig at pioneeren i bilen min støttet Spotify via USB :)

http://willanger.org/spotify-pa-iphone- ... 00sd-fest/
medlem i 193 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav Shiver » fre 24.09.2010 14:07

Lurer på om jeg klarte å fikse dette med min Pioneer spiller. Jeg startet en sang fra en iPod spilleliste med CD-spilleren. Trykka deretter på "Pause" på CD-spilleren og startet Spotify.

På den måten begynte ikke iPod'en å spille mellom Spotify sporene, for iPod sangen sto på pause.

Brukerens avatar
medlem i 196 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav blakethemute » søn 03.04.2011 17:58

Hei, jeg ser dette er en gammel tråd men jeg prøver fordi,. Har drevet å lekt med å bruke spotify i bilen igjennom usb pga lading osv.. men det er som med andre at ipoden vil at jeg skal høre på musikk fra musikken på ipodn.. noe jeg ikke vil.. det fungerer å sette spilleren på pause for så starte ipodn.. men dette er noe jeg må gjøre hver gang jeg starter bilen.. Fungerer flott med aux inngangen, men da er det ingen lading.. Jeg har lyst å finne ut den beste måten å gjøre dette pga jeg driver å støper ny dash i bilen. om noen har en god ide åssn jeg får enten bare lade fra usb å spille musikk fra aux eller noen andre triks så setter jeg stor pris på det. :D

Brukerens avatar
medlem i 176 måneder
 

Re: Spotify på iPod touch i bilen

Innleggav concker » man 08.08.2011 18:29

Dette går ann om du har fw version 3.0.

Der er det en bug som gjør at den standar musikk avspilleren ikke starter, slik at du kan åpne spotify og spille i bilen uten problem.

Har fungert fint i et par år for min del, problemet nå er at spotify ikke vil fungere på version 3.0... :(
medlem i 189 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Google [Bot]