garanti?

Diskuter Apples iPod touch

garanti?

Innleggav Grande » fre 16.11.2007 13:33

Hei har kjøpt meg iPod Touch og ser det at det har kommet ei lita ripe på skjermen, har ikke mistet den eller noe lignende så skjønner ikke hva det kommer av, men har apple en garanti på dette? det skal jo ikke komme riper så lett på touch.
medlem i 200 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav epqr » fre 16.11.2007 13:44

apple har ikke noe garanti på riper i skjermen selv om de sier at de skal være ripesikre, så du får nok ikke en ny ipod nei..

Brukerens avatar
medlem i 199 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav horror » fre 16.11.2007 17:15

hmm. lov å prøve seg da. jeg fikk dekket pixelfeil på garantien, så kanskje du er heldig også:)
men kommer kanskje ann på hvor lenge du har hatt den i bruk, jeg hadde hatt min noen dager bare.

Brukerens avatar
medlem i 198 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav Grande » lør 17.11.2007 13:25

kjøpte den på tirsdagen :-/
medlem i 200 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav admin » lør 17.11.2007 13:35

Apple har aldri stilt noen garantier på at glasset i iPod touchen eller iPhonen er "garantert" ripefritt. Det eneste de har sagt er at glasset er vanskelig å ripe og "virtual scratch resistant".

Riper dekkes ikke av garanti på noen måter. Dette kan ikke sammenlignes med pixelfeil som derimot er en hardwarefeil.

Administrator
Brukerens avatar
medlem i 228 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav HHoward » søn 18.11.2007 18:30

Jeg hadde i hvert fall prøvd å levere den tilbake. Om det ikke er noen garantier som dekker det, skal Apple uansett følge forbrukerloven. En garanti er bare en ekstra tjeneste utover den vanlige reklamsjonsretten. Så i dette tilfellet er det sikkert at du ikke får noe på garantien, siden det ikke finnes en slik garanti, men prøv å reklamer på varen. Mulig de mener du må regne med at den blir slik. Men jeg hadde i hvert fall prøvd meg hvis min ipod til over 3000 kr, hadde blitt slik.

Fra http://forbrukerportalen.no/:
En garanti er et løfte fra en produsent, importør eller selger, som skal gi deg rettigheter utover forbrukerkjøpslovens regler. Garantier er normalt ikke noe du har krav på å få. Enten du blir tilbudt en garanti eller ikke, vil forbrukerkjøpsloven regulere dine rettigheter hvis det oppstår feil på den gjenstanden du har kjøpt. Selgeren kan med andre ord ikke innskrenke de rettighetene du har etter forbrukerkjøpsloven, men han står fritt til å gi deg bedre rettigheter enn det loven gir deg. Har selgeren gitt deg en garanti er han bundet av dette. Ifølge forbrukerkjøpsloven er den garantien selgeren har gitt deg rettslig bindende. Det vil si at du med forbrukerkjøpsloven i hånd kan kreve at selgeren oppfyller det han har lovet i garantien.
medlem i 198 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav fredarn » søn 18.11.2007 18:35

Du må ha gjort noe for å få den ripa, gnidd iPoden HARDT inntill sand, nøkler etc.. Eller mistet den i grusen for så å tråkke på den.. Noe slikt må du ha gjort, om iPod Touch ahr samme skjerm som iPhone?

iPhone er vertfall veldig ripe-sikker..

Så du får nok ikke noe gratis ny nei.
medlem i 217 måneder
 

Re: garanti?

Innleggav HHoward » søn 18.11.2007 19:56

Er vel ikke usannsynlig at det kan være visse "svakheter" på noen få ipodene selv om de er fra Apple. Når det først produseres så mange, så vil jeg da tro at noen av disse ikke er slik de burde være. Er enig i at det å få en ripe i skjermen som regel vil være selvforskyldt, men jeg hadde i hvert fall tatt meg bryet med å høre med den butikken der du kjøpte den. Evt. kontakte Apple.
medlem i 198 måneder
 


Returner til iPod touch



Hvem er i Forumene

Registrerte brukere: Ingen registrerte brukere